Växla mellan tangentbord Samsung note 4

Permalänk
Medlem

Växla mellan tangentbord Samsung note 4

Hej!

Pluggar för tillfället i Japan och använder därför "Googles IME för japanska"- tangentbord på min samsung note.
För svenska och engelska använder jag "Samsung Tangentbord".

För att växla mellan Japanska och svenska när jag är inne på Googles IME behöver jag endast hålla in mellanslags-tangenten sedan kommer ett alternativ för att växla till "Samsung Tangentbord".

Nu till problemet:
När jag väl är inne på det svenska eller engelska tangentbordet finns det inget snabbt alternativ för att växla till Googles IME.
Jag måste gå in till inställningar o manuellt byta tangentbord vilket är sjukt oeffektivt.

Någon som vet hur man fixar detta?

/Burrex

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hade det på min S4 när jag använda kinesiska..

Fungerar inte Googles tangentbord för alla språk?
Du bör ju också kunna flasha rom för japan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hade det på min S4 när jag använda kinesiska..

Fungerar inte Googles tangentbord för alla språk?
Du bör ju också kunna flasha rom för japan..

Jo, men föredrar bara samsungs av någon anledning, men finns nog inget annat väl än att byta

Hur som helst, Tack!

Permalänk
Medlem

Med Swiftkey så är det supersmidigt att byta mellan olika språk, testa det

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Jag har på min telefon en inställnnig för att ha en tangentbords-notifikation som man kan byta igenom när tangentbordet är uppe. Det har jag haft på både min note 2 med kitkat och min sony xperia go.

Sedan så är jag ett fan av swiftkey Om du beslutar dig för att byta

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server