Permalänk
Medlem

Ska in på routern, kommer ej in.

tjena har en zyxel router som jag fick från Telenor, ska in nu på routern och någon som vet vad användarnamn/lösen är? Står inte på routern som det gjorde på den förra.

Permalänk
Medlem

Kan stå på undersidan. Föreslår den nån user-login? En del routrar kan du bara logga in som user. Räcker i regel. Annars prova user: admin/administrator lösen: "blankt"/password,admin,1234 eller googla på default password för din modell. Vad är det du behöver ändra/confa?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har en:

P-2602HWT-F1

Yes det är automatiskt användarnamn = user och ett 4 siffrigt lösenord som inte är synligt men funkar inte. Öppnar en TS server.

Permalänk
Medlem

Du kan göra en reset på den om du inte har för många inställningar som du vill spara. Finns en knapp som du kan hålla in med en penna, typ i 10 sek eller nåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Yes och vad blir användarnamn/lösen då? För det står inte på routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Du kan göra en reset på den om du inte har för många inställningar som du vill spara. Finns en knapp som du kan hålla in med en penna, typ i 10 sek eller nåt.

Det gjorde jag en gång på mitt modem från BBB. Efter det så fungerade inte modemet längre oflyt antagligen men sen dess så undviker jag det.
Tips till TS är att brygga modemet från leverantören och köra egen router.

@Drazharm:
Prova att skriva in 1234 som lösenord eller user.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med Telenor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

En snabb sökning gav:
ZyXEL P-2602HWT-F1 Usernames user
ZyXEL P-2602HWT-F1 Passwords 1234

Edit: om inte det funkar http://setuprouter.com/router/zyxel/passwords.htm

Permalänk
Medlem

Testat allt möjligt nu och telenor skickade mig bara till zyxel supporten. Håller inne i resetknappen i 10 sekunderish men inget verkar hända...

Vilken address ska man in med? Gör IPconfig i cmd: Använder mig av IPv4-adress samt Standard-gateway och sökt upp min IP via t.ex mittip.se

Permalänk
Medlem

Koppla ur internet ur routern och gör en reset. Sen provar du igen utan att ha internet inkopplat.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drazharm:

Testat allt möjligt nu och telenor skickade mig bara till zyxel supporten. Håller inne i resetknappen i 10 sekunderish men inget verkar hända...

Vilken address ska man in med? Gör IPconfig i cmd: Använder mig av IPv4-adress samt Standard-gateway och sökt upp min IP via t.ex mittip.se

Skriv ip addressen i webbläsaren, alltså den som står under standard-gateway i ipconfig. Troligtvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

Permalänk
Medlem

Kör den enkla vägen skiter i det hela. Ah testat med gateway men händer nada. Supporten kunde inte hjälpa mig och verkar inte hända något när jag resetar den.

Permalänk
Medlem

Haha GG hade tydligen bredbandsbolaget, och enligt Zyxel supporten så har bredbandsbolaget inaktiverat att användaren ska kunna gå in på routern.