Proxmox som hypervisor i produktionsmiljö??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Proxmox som hypervisor i produktionsmiljö??

Hello, tänkte kolla lite om det är någon som kör proxmox som HV i produktionsmijlö? Jag kör oftast esxi hos kunder och här hemma då jag har tillgång till licenserna. Men jag är lite nyfiken på promox. Har bara testat det lite i labbmiljö. Fördelen är ju att det är mycket snällare med hårdvaran. Så man kan få mer hårdvara för mindre pengar.
Om någon kör det skarpt, har ni även testat deras support?

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av fragwolf:

Hello, tänkte kolla lite om det är någon som kör proxmox som HV i produktionsmijlö? Jag kör oftast esxi hos kunder och här hemma då jag har tillgång till licenserna. Men jag är lite nyfiken på promox. Har bara testat det lite i labbmiljö. Fördelen är ju att det är mycket snällare med hårdvaran. Så man kan få mer hårdvara för mindre pengar.
Om någon kör det skarpt, har ni även testat deras support?

Proxmox i produktionsmiljö är nog ingen problem om du kan linux bra. Om du inte är van med linux, börja inte med proxmox.
En polare till mig driver en firma som hostar maskiner åt små och medelstora bolag. De har kört proxmox i flera år utan större problem. Produkten har mognat betydligt och är lättare att jobba med idag än för några år sedan.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |