Tips på spel med Xbox 360-kontroll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

Tips på spel med Xbox 360-kontroll

Hej!

Jag kommer att ha lite tid över nu till julen och vill passa på att spela något roligt spel. Behövs tips på något nice (gärna nytt) spel som man kan köra med en Xbox-360-kontroller.

Tidigare spel som jag har gillar väldigt mycket är:

• GTA 5, Diablo, Tomb Raider och gamla klassiska 8-bit-spel som Mega man, Super Mario osv.

Witcher 3 verkar vara mycket ballt, men vet inte om jag kan köra så snygg grafik på det eftersom att jag "bara" har en laptop (750M med i7).

Har ni några bra tips på spel?

Tack på förhand

/vexxan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2009

Witcher 3 funkar nog iaf med 30fps och schyssta inställningar. Annars om du inte kört tidiga assassins creed så är 2an jävligt bra enligt mig och kommer flyta bra på din laptop!

IVY 152 - i7 7700hq - gtx 1060 - 120hz - 480gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

@henkrik92: Okej, det kanske kan vara värt att testa Tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Death Star
Registrerad
Dec 2004

Jag lirar Fallout 4 och Witcher 3 med Xbox kontoll.. Funkar ypperligt.
Hatar mus och keyboard.. Känns så stressigt

Lightsaber - Black armour - and balls!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

@kotz: Kanon att det funkar, tack - köper nog spelet i helgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Skyrim lirade jag med handkontroll (Logitech F710) för jag hatar när jag inte har kontroll med musen hela tiden, och i striderna rör sig kameran oavsett mina musrörelser. Sånt ger mig fnatt med mus, men med handkontroll tål jag det.

Just Cause 3 ska definitivt liras med handkontroll, Fallout 4 kan jag tycka är lite skitsamma, men jag kör med handkontroll ändå av gammal vana från Skyrim.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar