Går det att få högre upplösning på websidor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Apr 2005

Går det att få högre upplösning på websidor?

Går det att få telefonen att visa websidor i högre upplösning?
Jag har en full-hd-telefon men standardupplösningen på websidor verkar vara 640*360. Går det att ändra det? Vissa sidor går ej heller att zooma ut (få mindre text) så det blir drygt att läsa tre ord och sen radbyte.
Hade jag velat ha en niondel så liten skärm hade jag ju såklart köpt en sån telefon.

///

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Surfa inte på mobilversionen av sidan så blir det som du vill.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Gurk:

Surfa inte på mobilversionen av sidan så blir det som du vill.

Nja, det kanske var sant för några år sedan men nu med alla uruselt kodade responsiva sidor är det stört omöjligt att få till en trevlig upplevelse på mobilen.

///

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006

En dålig responsiv sida är så mycket värre än en "vanlig" sida i mobil, håller med. Tyvärr är det inte mycket att göra pga av responsiva meta taggar som folk lägger in som säger åt din mobila browser att stänga av zoom och ha en vy som "passar" din mobil (detta bestäms av mobils modell (viewport)). Önskar också att Chrome kunde ha en setting som gjorde att man kan ställa in en viss "upplösning"/ ändra viewport

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av M3Johan:

Nja, det kanske var sant för några år sedan men nu med alla uruselt kodade responsiva sidor är det stört omöjligt att få till en trevlig upplevelse på mobilen.

Nu har jag ju ingen dundertelefon men det vore roligt att se vad du menar, på "alla" sidor som kräks upp en responsiv töntsida så har iaf proffsen (hej swec) ett val att välja bort den detaljen. Har du ett par exempel?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T