Permalänk
Medlem

Ny skärm blir varm

Haft min Asus PG27AQ i två dagar. Känns som att skärmen producerar en hel del värme, endå sitter jag i källaren. Känner jag med fingret under den nedre kanten på skärmen så är det ju glödhett. Inte så att man bränner sig nej, men ska det vara så varmt? Blir skärmen varmare om man har G-Sync igång? Testade att stänga av det nu ska se om det blir någon skillnad. Jag har knappt spelat något heller för den delen mer än Football Manager än så länge. Testkörde GTA V i nån kvart.

Verkar vara fler som haft detta problem med Rog Swifts, typ PG278Q m.fl. Räknas detta som "defekt", eller är det normalt? Jag vet att skärmar kan bli varma om man kör med dem länge men jag tycker endå att jag låtit den vila ett tag då och då och det är inte så att jag hårdkör skärmen.

Permalänk

@daroo: Var har du köpt den ifrån? Du kan ju kolla med deras support och se om de haft något liknande, alternativt om de kan ta sig en titt på den. Är inte så insatt i skärmar men kan inte tänka mig att de borde bli särskilt varma.

Det skulle kunna vara g-syncmodulen som blir varm, men som du säger så borde ju någon i debatten g-sync vs freesync ha nämnt det.

Visa signatur

The only difference between fooling around and science is writing it down. - Adam Savage, Mythbusters

Nuvarande dator: AMD Ryzen 5 5600x, Asus ROG Strix B550-I Gaming, Corsair Vengeance LPX 32 GB CL18@3600 MHz, WD Black SN850 1TB, EVGA GTX 980Ti SC@Stock, Corsair SF750 750W, Loque Ghost S1 MK3

Permalänk
Medlem

Det låter absolut som ett fabriks fel, visst att den drar ~90w vid drift men så varm ska den ändå inte bli.
Ta kontakt med stället du köpte skärmen eller direkt med skärmtillverkaren för få byta ut den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Köpte den från Inet

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs en Asus PB278Q, men min blir knappt ljummen. Eller ja, den har nog rumstemp.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Min skärm blir rätt varm, inte het som du säger men man känner att den är varm iaf. Jag har inte brytt mig, men om det är glödhett där nere så är det bara att säga till inet!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Kan den vara defekt eller något? En sak jag lade märke till när jag öppnade lådan var att stativet redan var monterat, i manualen som följde med(bilder som beskriver hur man ska göra) så är första steget att man ska skruva dit stativet. Har jag fått nåt jävla "butiksuppvisningsexemplar"? I så fall köper jag aldrig något igen från Inet. Eller monterar ASUS dit dessa stativ själva, hur brukar det vara? Vill minnas att min skärm från Acer fick jag montera dit det själv.