En "korkad" webdesign fråga + en weebly fråga!

Permalänk
Medlem

En "korkad" webdesign fråga + en weebly fråga!

Tjo!

1. Börjar med min smått korkade fråga. Jag har köpt ett domain name som vi kan kalla för kalle.com och även gjort en sida tillhörande kalle.com med weebly basic.

Nu har jag registrerat en ny user hos bluehost och flyttat äganderätten för kalle.com från min förra user till den nya. Alla filerna ligger dock kvar under den gamla usern. Jag laddade ner hela foldern som min sida ligger i och laddade upp den till min nya user.

Nu undrar jag, hur gör jag så att när man går in på kalle.com så öppnas min sida i den nya foldern? Hur "binder" jag kalle.com till min index.html fil?

2. Nu över till weebly frågan. Man kan uppgradera weebly till proffessional hos bluehost, men det kostar 9$ i månaden....FÖR VARJE DOMÄN. Vi kommer hosta ca 10 olika domäner och använda weebly för att bygga dom, men vi vill fan inte punga ut med 90$ i månaden för det. Fungerar det lika dant om man registrerar ett konto direkt hos weebly.com och uppgraderar det till professional? Kan man då bygga sidorna på weebly.com, ladda ner dom till datorn och ladda upp dom direkt till bluehost? Fattar inte riktigt hur det funkar och supporten hos weebly verkar supertrög.

Tack på förhand!!!!

Permalänk
Medlem

Din domän måste pekas om till det nya webbhotellet. Görs via det företag där du inskaffade kalle.com.

Om jag fkyttar t.ex zajko.cc från nuvarande webhotell till ett nytt måste jag anmäla detta till domaininfo.com där jag köpt min domän. Detta för att DNS servrarna ska peka på rätt webhotell

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaXia:

Tjo!

1. Börjar med min smått korkade fråga. Jag har köpt ett domain name som vi kan kalla för kalle.com och även gjort en sida tillhörande kalle.com med weebly basic.

Nu har jag registrerat en ny user hos bluehost och flyttat äganderätten för kalle.com från min förra user till den nya. Alla filerna ligger dock kvar under den gamla usern. Jag laddade ner hela foldern som min sida ligger i och laddade upp den till min nya user.

Nu undrar jag, hur gör jag så att när man går in på kalle.com så öppnas min sida i den nya foldern? Hur "binder" jag kalle.com till min index.html fil?

2. Nu över till weebly frågan. Man kan uppgradera weebly till proffessional hos bluehost, men det kostar 9$ i månaden....FÖR VARJE DOMÄN. Vi kommer hosta ca 10 olika domäner och använda weebly för att bygga dom, men vi vill fan inte punga ut med 90$ i månaden för det. Fungerar det lika dant om man registrerar ett konto direkt hos weebly.com och uppgraderar det till professional? Kan man då bygga sidorna på weebly.com, ladda ner dom till datorn och ladda upp dom direkt till bluehost? Fattar inte riktigt hur det funkar och supporten hos weebly verkar supertrög.

Tack på förhand!!!!

Så din DNS är bluehost?
Har du konfigurerat dina records enligt deras instruktioner? Ofta görs det med automatik när man har hemsidan på samma ställe.
Sedan skapar man ofta en typ "site" som heter som ditt domännamn. Det brukar generera en mapp med samma namn som hemsidan på ditt FTP-konto. I den mappen, eller i en mapp som heter html laddar du upp filerna från weebly.

Nu har jag inte jobbat mot bluehost eller weebly tidigare så kan inte säga exakt, men ovan text är en generell vägledning.

I bluehost plus-paket kan du ha 10st webbsidor i samma prenumeration. Sedan vet jag inte hur weebly-mjukvaran licensieras.