Skoj med Windows phone...

Permalänk
Medlem

Skoj med Windows phone...

Fick en Lumi 630 av en kompis som han testat Windows 10 med. Men han hade tröttnat på den rätt tidigt.
Så jag laddar den och stoppar i ett SIM-kort, men den köper inte min PIN-kod. Så jag tar ett annat SIM-kort och startar om telefonen. Jag får nu ingen fråga om PIN och den verkar starta som den ska. Men "Settings"finns inte så jag följer:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...

Till en början verkar det fungera, men sedan ser det ut som telefonen fastnar i en boot-loop. Nokia-loggan kommer fram sedan kugghjulen följt av Nokia-loggan och kugghjulen igen. Ungefär var fjärde gång går den vidare till ett ledset ansikte innan den går tillbaka till Nokia-loggan igen.

Hittade något som heter Windows Device Recovery Tool som jag ska försöka med nu. Men undrar om någon har tips på vad mer man kan prova om det inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Det ska funka. Du får återkomma om det mot förmodan inte skulle funka.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det ska funka. Du får återkomma om det mot förmodan inte skulle funka.

Tack, det fungerade dock. Men det var inte helt lätt. Jag fick testa ett par USB-kablar och sedan så verkade det som man inte kan göra reset med volym + ström i vilket läge som helst utan bara om telefonen är avstängd.
Till slut hittade recovery-programmet telefonen tillräckligt bra så att den laddade hem rätt programvara. Men när nedladdningen var klar och den skulle börja flasha så fick jag börja om för att datorn skulle hitta telefonen igen.
Men, men, nu verkar den i alla fall fungera igen.