Kommer nästa generations mobiler ha magnetiska laddkontakter?

Permalänk
Medlem

Kommer nästa generations mobiler ha magnetiska laddkontakter?

Jag har pajat min iphone 5s, är duktigt beroende av att ha en Apple-telefon tyvärr då jag har allt jobbmaterial i mobilen samt att jag styr mitt smarthome med den, vilket det inte fanns stöd för i android sist jag kolla.

Tänkte köpa en iphone 6, men det som skulle få mig att ångra mig är om iphone 7 kommer köra med magnetisk laddkontakt, såg en video på en prototyp gjort av nå studenter eller 3:e part som såg riktigt bra ut. Kommer det finnas i iphone 7 tror ni? ISF. lär jag vänta med köpet.

Permalänk
Rekordmedlem

Apple får väl snart sluta tramsa med egna kontakter och i framtiden finns det nog 2 olika anslutningar som gäller, usb c och trådlöst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag har pajat min iphone 5s, är duktigt beroende av att ha en Apple-telefon tyvärr då jag har allt jobbmaterial i mobilen samt att jag styr mitt smarthome med den, vilket det inte fanns stöd för i android sist jag kolla.

Vad exakt är det som du styr? Jag använder programmet Switch king samt dess app i kombination med en Telldus sticka och kan hantera all min belysning via min androidtelefon då.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Entusiast

Du menar att de kommer byta port? Trådlös laddning har ju funnits i telefoner i år nu, utom Apple då.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

morsan har trådlös laddning för sin Nexus 4 om jag minns rätt. å min s6 funkar super att ladda från sin lilla runda "ladd-induktionsplatta"

apple får la tänka till där iaf.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

morsan har trådlös laddning för sin Nexus 4 om jag minns rätt. å min s6 funkar super att ladda från sin lilla runda "ladd-induktionsplatta"

apple får la tänka till där iaf.

Sant där kör själv min sletna galaxy S4 med en billig qiplatta för 150 spänn och gav väl en 50lapp för tillsatsen för mobilens battteri.Det funkar alldeles kanon och så sliter man ju inte ut sin usbkontakt i mobilen heller:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Vad exakt är det som du styr? Jag använder programmet Switch king samt dess app i kombination med en Telldus sticka och kan hantera all min belysning via min androidtelefon då.

Jag styr mitt Elko Living system, det fanns ingen app i android för det sist jag körde android.

Förövrigt är det sån här magnetisk laddare jag menar: http://array.se/nyheter/kickstarter-smart-magnetladdning-for-...

Fast det ska såklart vara inbyggt i mobilen direkt för att vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag styr mitt Elko Living system, det fanns ingen app i android för det sist jag körde android.

Förövrigt är det sån här magnetisk laddare jag menar: http://array.se/nyheter/kickstarter-smart-magnetladdning-for-...

Fast det ska såklart vara inbyggt i mobilen direkt för att vara intressant.

Tror nog lightningkontakten kommer finnas med ett par år framöver.

Permalänk
Avstängd

Märkligt att inte Apple får säljförbud i EU eftersom det, såvitt jag vet, är fastslaget att alla telefoner här ska ha Micro-USB för laddning (eller usb-c).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Märkligt att inte Apple får säljförbud i EU eftersom det, såvitt jag vet, är fastslaget att alla telefoner här ska ha Micro-USB för laddning (eller usb-c).

Skickades från m.sweclockers.com

Man ska kunna ladda med en micro usb, vilket Apple har löst genom att släppa en adapter.
Lightning kom ju förövrigt innan USB C. Om Apple skulle gå över till USB C så skulle nog många bli lacka få man spenderat pengar på lightningtillbehör.

Permalänk
Medlem

Jag tog och backade denna kickstarter: http://www.znaps.net/

I stort sett en liten plugg du stoppar i lightning porten på telefonen, sedan en annan plug du stoppar på lightning kabeln och så används magnetism mellan sladden och telefonen då.

Har inte fått den ännu (tydligen hade de problem vid manufacturing) men kan återkomma hur den funkar när jag fått den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Sony har redan haft det ett bra tag. däremot skippade de den i senaste generationen. riktigt synd med tanke på hur extremt hala deras glasbaksidor är.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.