Permalänk

Kvitto blocket

Hej, håller på att sälja ett par högtalare på blocket och har fått en som är intresserad, han vill dock ha kvittot vilket jag givetvis har. Problemet ligger i att jag fick med högtalarna när jag köpte min mobil. På kvittot är både mobilen samt högtalarna sålunda inkluderade. Hur ska jag göra? Antar att jag måste dölja mitt imei nummer som står på kvittot men går det bra att ge bort det sen? (Har givetvis en kopia).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hej, håller på att sälja ett par högtalare på blocket och har fått en som är intresserad, han vill dock ha kvittot vilket jag givetvis har. Problemet ligger i att jag fick med högtalarna när jag köpte min mobil. På kvittot är både mobilen samt högtalarna sålunda inkluderade. Hur ska jag göra? Antar att jag måste dölja mitt imei nummer som står på kvittot men går det bra att ge bort det sen? (Har givetvis en kopia).

Originalet hade jag behållit själv isf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Originalkkvitto skall du inte ge ut.

Det du kan göra är att skriva ett handskrivet kvitto.

Eller ge honom kopia på ditt originalkivtto.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Benq123456789:

Sätt små tejpbitar på den informationen du vill dölja, gör en kopia av kvittot och kopian gäller som kvittounderlag vid eventuell service av produkten för nya ägaren.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB