Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Tyst mekaniskt gaming-tangentbord

Hej

Som rubriken lyder så är jag ute efter ett tyst (tystare) mekaniskt gamingtangentbord.
Var till Mediamarkt och knappade runt lite. Det tystaste jag hittade har jag för mig var Razer Blackwidow. Dock är jag tveksam till Razers kvalitet då jag har både mus och tangentbord därifrån och tycker dom är ganska rackliga.

Alla tips är välkomna, tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Jag hade alltid suktat efter ett mekaniskt tangentbord men inte vågat köpa ett då jag vet att min sambo hade blivit galen. För några månader sedan valde jag ändå att köpa ett Ozone Strike med Cherry MX Black-brytare och så satte jag bara dit O-ringar. Trots en "känslig" sambo har jag inte hört några klagomål.

Det enda jag inte är helt nöjd med är de svarta brytarna. Hade jag gjort köpet nu hade jag nog köpt röda istället

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 2933Mhz CL14, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 9.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2012

Matias Quiet Pro är ju ett mekaniskt tangentbord som är gjort för att vara just tyst, kan vara värt att kika lite på

Edit: länk http://matias.ca/quietpro/pc/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007

Better to have and not need, than to need and not have.