Samsung s6 Ny direkt in på Service

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Samsung s6 Ny direkt in på Service

Hej,

Telefon är 2 månader gammal. Touchen funkade inte så lämnade in den på service och det verka va nått hårdvara problem. Har sett andra fått telefon utbytt pga samma problem. Jag är svin förbannad att Tele2 inte låter mig få en NY S6. Varför ska jag behöva ta tillbaks en telefon som de har plockat isär när den är i Nyskick? Sjukt tycker jag. Är livrädd att den kanske bara funkar tills Garantin rinner ut. Känns som man köpt en Begagnad / Demo telefon av Tele2 eftersom den skulle in på service på en gång.

Verkstad skrev såhär:
"Byte av display och laddkontakt. Uppdatering av telefonens mjukvara.
Test av strömförbrukning, laddning, funktionsknappar, hårdvaruknappar, touch, sensorer, WIFI, kameror, samtal och ljud.
anm: Tänk på att Samsung inte ansvarar för nedsatt funktionalitet (inkl. batteritid) orsakad genom t.ex. installation av tredjeparts-appar, antal bilder och sms. Ni ansvarar själva för vad ni installerar i telefonen och hur detta påverkar telefonen/mjukvarans funktionalitet."

Laddkontakten har väl inget att göra med mitt problem att touchen ej funka? (De svarar inte på den frågan)
Den har körts i hårda prestanda / funktions tester antagligen och batteri m.m har väl tagit massa stryk av det.

Har jag som kund ingen rätt att kräva en ny?

Lägger upp det här då det är Jul och ingen konsumentrådgivning kommer att ges till mig under några dagar nu framöver. Vad tycker ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Tycker det låter normalt, du har en garanti som täcker mobilens funktionalitet.

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av jussit:

Har jag som kund ingen rätt att kräva en ny?

Nej det har du inte. Tagga ner lite, det är jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

@jussit: En två månader gammal mobil är väl inte att betrakta som ny
Tveksamt om du ens fått en ny om den inte funkat out of the box

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av jussit:

Hej,

Telefon är 2 månader gammal. Touchen funkade inte så lämnade in den på service och det verka va nått hårdvara problem. Har sett andra fått telefon utbytt pga samma problem. Jag är svin förbannad att Tele2 inte låter mig få en NY S6. Varför ska jag behöva ta tillbaks en telefon som de har plockat isär när den är i Nyskick? Sjukt tycker jag. Är livrädd att den kanske bara funkar tills Garantin rinner ut. Känns som man köpt en Begagnad / Demo telefon av Tele2 eftersom den skulle in på service på en gång.

Verkstad skrev såhär:
"Byte av display och laddkontakt. Uppdatering av telefonens mjukvara.
Test av strömförbrukning, laddning, funktionsknappar, hårdvaruknappar, touch, sensorer, WIFI, kameror, samtal och ljud.
anm: Tänk på att Samsung inte ansvarar för nedsatt funktionalitet (inkl. batteritid) orsakad genom t.ex. installation av tredjeparts-appar, antal bilder och sms. Ni ansvarar själva för vad ni installerar i telefonen och hur detta påverkar telefonen/mjukvarans funktionalitet."

Laddkontakten har väl inget att göra med mitt problem att touchen ej funka? (De svarar inte på den frågan)
Den har körts i hårda prestanda / funktions tester antagligen och batteri m.m har väl tagit massa stryk av det.

Har jag som kund ingen rätt att kräva en ny?

Lägger upp det här då det är Jul och ingen konsumentrådgivning kommer att ges till mig under några dagar nu framöver. Vad tycker ni?

Laddkontakten låter som den är bytt för att den antingen suttit på ett sätt så den måste bytas när man byter skärm eller att de upptäckt ett problem med den också och väljer att byta den när den ändå är inne i stället för att vänta och se om den blir sämre.

Nej, enligt lagen har butiken ingen skyldighet att ge dig en ny produkt utan har all rätt att försöka laga den.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)