Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Långsam muspekare med Steelseries Rival

Jag har tidigare haft en trådlös Logitech M705 men bytte till en Steelseries Rival nu när ElectroWorld hade bra pris på den. När jag kopplade in den var muspekaren fruktansvärt långsam och trots att jag drog upp känsligheten till max i Windows kontrollpanel är den fortfarande för långsam för min smak.

Går det att höja ytterligare på något sätt eller är det bara att gilla läget och hoppas att man vänjer sig?

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Har du installerat Steelseries programvaran? Där kan man ändra en massa saker.
DPI, lift, färgen på ikonen etc etc

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Flutters:

Har du installerat Steelseries programvaran? Där kan man ändra en massa saker.
DPI, lift, färgen på ikonen etc etc

Jag vill helst slippa installera en massa extra mjukvara men om det är enda sättet att ändra känsligheten så antar jag att jag får göra det i alla fall. Det verkar dock inte finnas något Linuxstöd över huvud taget?

Edit: Jag planerar nämligen att skrota min Windowsinstallation men det innebär att alltså att jag får stå ut med den sega muspekaren (om musen ens fungerar alls) ?

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Tror tyvärr att det är enda sättet
Hur det är med linux stöd vågar jag tyvärr inte säga.

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII