Letar efter ett gammalt spel från PC/SNES/NES

Permalänk
Medlem

Letar efter ett gammalt spel från PC/SNES/NES

Hej! nu är det så att jag försöker komma på vad det var för spel jag och brorsan satt och körde som liten. (Körde mycket emulatorer på datorn så kan mycket väl vara ett SNES/NES spel, men eftersom att det är ett "point & click" spel så tror jag att det är till PC).
Du är en snubbe i ett "point & click" spel, där du åker runt till olika planeter i universum och gör olika uppdrag på planeterna för att stoppa onda gröna sniglar som försöker hitta Jorden och ta över den planeten. Sniglarna låter ungefär som Sims personerna gör, alltså helt rappakalja. Jag vet att på ett uppdrag så när du landar ner på en öken planet och går ett par rutor/scener till höger så finns det spår i en U-sväng som sedan fortsätter åt höger till nästa scen, spåren är gjorda av en fyrhjuling som ett gult monster åker runt på och race'ar mot sig själv (kör runt för skojs skull). När du gått förbi allt och kommer till U-svängen längst åt höger, alltså där han svänger tillbaka. Så finns det ett trafikljus där, på ett eller annat sätt så vet jag att du ska få det ljuset att bli rött när han kommer, samt har jag för mig att du ska få honom att åka snabbare innan du gör det. Så att när det blir rött åker han ur kontroll och fortsätter åt höger istället för att göra en U-sväng. Vilket gör att han kraschar in i ett berg som låser upp en ny väg in i berget.
Karaktären man spelar har jag för mig heter typ Kenny eller Ken, samt att det finns fler än 1 spel av det här. Då i 2'an har jag för mig har lite med tidsmaskiner etc att göra och att han ser sig själv från det förflutna etc.
Jag vet också att på en planet som också är öken men inte är den jag nyss pratade om (kan mycket väl vara från 2'an eller vice versa). Så finns det en Känguru som du ska boxas med (typ ett minigame), vinner du mot kängurun så låser du upp någonting i något bar har jag för mig.
Undrar ni över något eller har frågor om spelet så fråga på, då jag eventuellt kommer ihåg mer av spelet då!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

@linkon18: Hittade själv svaret när jag sökte runt på "kangaroo boxing games" och fann spel omslaget. Spelet heter: lenny loosejocks

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>