Permalänk
Medlem

Skärm inför mellandagsrean?

Hej finns det antal skärmar som är i bra pris att köpa nu under dem närmaste dagarna på mellandagsrean?

Ni får gärna tipsa runt 4-5k, helst 144hz med andra funktioner.

Tacksam för svar!

God jul och gott nytt år

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk

Kör du AMD kort så kostar freesync skärmarna betydligt lägre än G-sync och du får bra med skärm för stålarna

Permalänk
Medlem

Jag må vara lite partisk då jag själv nyss beställde en, men ASUS MG279Q för 4990 kr på CDON känns som en bra deal. IPS, 144 Hz (Freesync upp till 90 Hz), 27".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har AMD FX med Asus Modekort, så det jag behöver nu är NY grafikkort och skärm till ett rimlig pris? ni får gärna länka

Tack o kram på er

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk

Lånar tråden lite då jag också är ute efter skärm på mellandagsrean. Dock i budgetklassen, skulle behöva två st likadana för att byta ut min 21" samsung som har en 5-6 år på nacken. Tänker mig 22-24" 1080-1440p. Kommer användas till programmering/skrivande/surfande och enstaka serietittande. Inget gaming eller liknande är aktuellt.

Permalänk
Medlem

själv sitter jag och funderar på två stycken utav dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3122964
Vad tror ni?

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

Uppskattar om någon expert kan tipsa om några bra skärmar till oss då.

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

kanske en BenQ XL2720Z 144Hz 27 från alina.se för 4000kr kanske skulle passa

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=9H.LA4LB.RBE

Permalänk

Vad har du för krav på skärmen Skumis?
Annars är det bara att söka efter en TN-panel på 24" med 1080p, samt 144hz på Prisjakt.
Ta den som är mest popis/billigast.

Söker även själv efter en skärm, som jag inte hittar direkt

24", IPS, 144hz, 1080p, G-sync.
Finns i 27" med 1440p, men är inte hundra på om jag vill ha den. Då jag spelar fps spel (främst csgo). IPS vill jag ha, då jag redigerar bilder som en liten hobby, med mitt fotograferande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Avstängd

Lånar också tråden lite istället för att skapa en ny likadan! Jag har kirrat en ny dator i somras och känner att det är dags att uppgradera skärmen. Vill gärna köpa något nu på rean om det är möjligt. (Måste dock inte vara på rea) Jag tänker att en skärm håller ju väldigt länge, om man tex. inte får en död pixel- så kan gärna lägga ner lite mer pengar men inte för mycket så att säga. Är inte rik.

Just nu för tillfället så har jag en BenQ T2200HDA enligt enhetshanteraren men på skärmen står det BenQ T2210HD (lol?) den har 21,5" 60Hz och jag söker en 24" 144hz för gaming och gillar även att rita i photoshop! Har kollat in BenQ XL2411Z litegrann och ska kolla vidare men har aldrig köpt en skärm förut så vet inte så mycket om det!

Jag har ett Nivida Geforce GTX 970 och min processor är en Intel i7-1790K med 4 Ghz.

Varmt tacksam för alla svar!!!

God fortsättning.