ASUS Geforce gtx 970 4gb Strix dc2 ELLER Gigabyte Radeon R9 390 G1 GAMING 8GB ?

Permalänk

ASUS Geforce gtx 970 4gb Strix dc2 ELLER Gigabyte Radeon R9 390 G1 GAMING 8GB ?

Hejsan!

Vilken av dessa kort är bäst till Intel i5 4690k 3.5ghz 6mb samt ASUS Z97-a och nättagg EVGA Supernova G2 750w?

Radeon drar mer ström, så räcker nätagget?

Spelar mest och spelar inte på flera skärmar, men vill ju ha så hög och bra fps på bästa upplösning som möjligt.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Riiikard93:

Hejsan!

Vilken av dessa kort är bäst till Intel i5 4690k 3.5ghz 6mb samt ASUS Z97-a och nättagg EVGA Supernova G2 750w?

Radeon drar mer ström, så räcker nätagget?

Spelar mest och spelar inte på flera skärmar, men vill ju ha så hög och bra fps på bästa upplösning som möjligt.

Tack!

Du hade klarat det kortet (R9 390) med ett bra 500W så det är helt klart ett bra val framför ett GTX970.

Permalänk
Medlem

Utan att ha provat amd kortet, hade jag satsat på 970 strix. Baserar detta mest på kylaren. Provade olika kort när jag skulle köpa ett 980 och gigabyte var det som väsnades klart mest.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stamp1s:

Utan att ha provat amd kortet, hade jag satsat på 970 strix. Baserar detta mest på kylaren. Provade olika kort när jag skulle köpa ett 980 och gigabyte var det som väsnades klart mest.

Har ett FD R3 define och ett GTX970 G1 själv och det låter inte högre en min CM Hyper 212+ iaf. Så nej det bör inte vara några problem med AMD:t i mina öron iaf, men är du superkänslig så kanske?!

R9 390 är det bättre kortet för de pengar det betingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du hade klarat det kortet (R9 390) med ett bra 500W så det är helt klart ett bra val framför ett GTX970.

r9 390 räcker inte med 500w i belastning. Rekommenderat är minst 600w.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantz3n:

r9 390 räcker inte med 500w i belastning. Rekommenderat är minst 600w.

Ja, rekommenderar är en sak vad det egentligen drar är en annan. Det drar definitivt inga 500W från väggen iaf.

http://www.sweclockers.com/test/21190-sapphire-radeon-r9-390-...

Permalänk
Medlem

Har 970 kortet med 5st hdd 2st sdd och ett 750w funkar utan probs, radeon vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja, rekommenderar är en sak vad det egentligen drar är en annan. Det drar definitivt inga 500W från väggen iaf.

http://www.sweclockers.com/test/21190-sapphire-radeon-r9-390-...

Den drar ensamstående ja. en lägg till sen cpu, ssd hd, cpu fläkt, så blir totala watten mer är 500w.

Jag själv vill ha en r9 390, men jag vågar inte med min nätdel. Den är 500w och i märket SFC.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantz3n:

Den drar ensamstående ja. en lägg till sen cpu, ssd hd, cpu fläkt, så blir totala watten mer är 500w.

Jag själv vill ha en r9 390, men jag vågar inte med min nätdel. Den är 500w och i märket SFC.

Nej, detta är hela systemet inte enbart grafikkortet, läs på innan du poster dina påståenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej, detta är hela systemet inte enbart grafikkortet, läs på innan du poster dina påståenden.

Och dessutom vid vägguttaget!

Citat:

Mätningarna sker direkt vid vägguttaget för själva datorsystemet