Spotify kontroller låst skärm borta...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Spotify kontroller låst skärm borta...

Kör spotify på min iphone 6, senaste ios. Nu har kontrollerna för pausa/nästa låt försvunnit från min lås skärm för spotify, har allt påslaget i notis center, startat om mobilen med home och power knappen, installerat om spotify.
¨
Sjukt irriterande att behöva låsa upp iphonen varje gång för att byta låt!

Hur fixar jag detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

Settings -> Spotify -> notifications -> show on lockscreen?
Annars vet jag inte, för mig fungerar det, sitter dock med 5s

Edit: kan ju även testa, settings -> general -> reset -> reset settings. Så man kan utesluta någon inställning som blivit fel / buggar osv osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Dec 2011

Detta kan ha uppstått genom att du tryckt på hemknappen när du haft kontrollerna uppe på låsskärmen. Då visas tid/datum och man kanske behöver trycka på hemknappen igen när det visas, testa detta när du har musik på i bakgrunden.

Chassi: FD R4 Titanium Gray | Moderkort: Asus Sabertooth x58 | SSD: Crucial m4 128Gb | CPU: Intel Core i7 960 | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: Corsair 8GB 1600MHz | GPU: Asus R9 290x | PSU: Corsair TX 650W 80+ Bronze | Skärm: BenQ xl2420t | Lur: Iphone 5s 16gb vit

Citera för respons!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Mikkey:

Detta kan ha uppstått genom att du tryckt på hemknappen när du haft kontrollerna uppe på låsskärmen. Då visas tid/datum och man kanske behöver trycka på hemknappen igen när det visas, testa detta när du har musik på i bakgrunden.

Det är bara tillfälligt, släcker du skärmen och tänder den igen så är Spotify kontrollerna där igen. Men denna funktion fungerar även om du lyssnar på musik och har en timer igång, då kommer timer tiden upp istället för datumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.