Program för att spela in musik från datorn.

Permalänk
Inaktiv

Program för att spela in musik från datorn.

Hej!

Sitter och ska klippa ihop lite GoPro-filmer från i sommras, och skulle då vilja ha musik till dom.

Minns att jag för ett tag sedan använde ett program för att spela in den musik som spelades upp på datorn, genom t.ex. spotify, för att sedan spara filen på datorn, som jag sedan raderade (dumt.....) och nu minns jag inte vad det hette...

Någon vänlig som har tips på vilket program man kan använda?

Permalänk
Hedersmedlem

@Lunchlådan: Det du vill göra är piratkopiering och bryter mot Spotifys, och många andra tjänsters användarvillkor, samt mot Sweclockers §7.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Det är inte piratkopiering, det är privatkopiering och detta har man rätt att göra. Man betalar en avgift på sitt lagringsmedia för att utöva denna rätten.
Sedan att diverse skivbolag och strömningstjänster inte gillar detta och har diverse disclaimers är helt ointressant i sammanhanget.

Google
"record what you hear"

Permalänk
Hedersmedlem

@Dunde: Om du äger musiken ja, men musik som du lyssnar på via Youtube eller Spotify är du inte ägare av. Kopiering av denna kommer därför tolkas som piratkopiering. Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det är inte piratkopiering, det är privatkopiering och detta har man rätt att göra. Man betalar en avgift på sitt lagringsmedia för att utöva denna rätten.

Privatkopiering i all ära, men eftersom musiken ska användas till en film så misstänker jag att denna filmen kommer att hamna på Youtube, Vimeo eller annan strömningstjänst och då är vi inne på ett helt annat område.

Men om TS nu bara ska titta på filmen själv och inte lägga ut på internet så ser jag ingen större skada i i det hela.
Sen vad t.ex. Spotify skulle säga om en sån här sak lämnar jag till deras regelverk och villkor...

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Inaktiv

Okej, jag är jätteledsen, filmen var bara tänkt att användas för privat bruk, men ni kan ta bort tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7 (privat- och piratkopiering)*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...