Vita prickar när jag spelar The Witcher 3

Permalänk
Medlem

Vita prickar när jag spelar The Witcher 3

Tjenare

Har ett problem när man är i mörka områden då det blir vita prickar/pixlar på blod och på sin rustning/svärd.

Här är två bilder med problemet. Har försökt ändra inställningarna i spelet men det vägrar försvinna. Är fett störande.

Kan tillägga att jag kör spelet på high - ultra.

http://imgur.com/a/sHXl2

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk

det kallas reflektioner tror jag

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

@molle89_89:

Rätt så störande när man ser dessa reflektioner på vapnet hela tiden samt även alla leriga åkrar mitt på natten Får väl leva med det!

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

Har försökt ändra inställningarna i spelet men det vägrar försvinna. Är fett störande.

Antar att du försökt ändra runt bland HBAO, AA och AF-inställningarna då också?

Kan inte minnas att jag hade sådana tydliga vita prickar i min playthrough, men det hade jag kanske...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Antar att du försökt ändra runt bland HBAO, AA och AF-inställningarna då också?

Kan inte minnas att jag hade sådana tydliga vita prickar i min playthrough, men det hade jag kanske...

Finns bara ett val till AA och det är on eller off. Sen finns det ingen inställning som ändrar AF. Dock så har jag testat med SSAO men det ger ej någon skillnad. Skrev på CD Projekts forum och dem sa att det är ett fel i deras grafikmotor som ej går att ändra på.

Visa signatur

I'm not a psycho