Skärmskydd till Nexus 6P

Permalänk

Skärmskydd till Nexus 6P

Ska köpa en Nexus 6P imorgon och funderar på skärmskydd.

Vad använder ni som äger en 6P eller annan mobil? Eller använder ni inte det? Jag tappar nästan aldrig mobilen men känns ändå bättre med ett på.

Har haft ett spigen 3pack på min Nexus 5 som jag varit väldigt nöjd med. Något liknande hårt är jag ute efter om jag ska ha något

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig att köra Orzly härdat glas på din Nexus 6p.
Bra passform, lätt att montera och står emot fett och smuts bra.
http://www.amazon.co.uk/Orzly%C2%AE-SmartPhone-Protective-Ole...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jag rekommenderar dig att köra Orzly härdat glas på din Nexus 6p.
Bra passform, lätt att montera och står emot fett och smuts bra.
http://www.amazon.co.uk/Orzly%C2%AE-SmartPhone-Protective-Ole...

Beställd!

Litar på dig nu Verkade bra pris för ett slimmat och starkt skydd. Mobilen blev beställd idag och kommer kanske samtidigt som skärmskyddet. Bara skin kvar

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Beställd!

Litar på dig nu Verkade bra pris för ett slimmat och starkt skydd. Mobilen blev beställd idag och kommer kanske samtidigt som skärmskyddet. Bara skin kvar

Du lär inte bli besviken på varken telefonen eller skärmskyddet Det brukar ta ca en vecka att få hem beställningen från Orzly.

Kan ge dig ett tips när du ska montera ditt skärmskydd för att minimera risken att damm hämnar i mellan .
Vrid på duschen i ditt badrum med hög temp och vänta tills det är ganska fuktigt där inne, fukten binder dammet och på så sätt kan du undvika damm och skärp. Brukar alltid göra så när jag monterar mina skärmskydd och det har hittills fungerat mycket bra.
Lycka till

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd

Tycker skärmskydd är helt onödigt. Aldrig haft det på nån av alla mina telefoner genom åren.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Tycker skärmskydd är helt onödigt. Aldrig haft det på nån av alla mina telefoner genom åren.

Onödigt tills den dagen du tappar telefonen så skärmen går åt helvete.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Onödigt tills den dagen du tappar telefonen så skärmen går åt helvete.

Har hänt mig en gång sen 2007, kostade nån tusing att fixa. Kör hellre på den metoden.
Ett skärmskydd räddar oftast inte skärmen vid de fall som vanligtvis pajar den. Vill man skydda skärmen är ett bra skal en bättre investering. Personligen undviker jag skal också...jag köpte en tunn mobil för att den ska vara tunn, inte för att klämma in den i en gummigrej.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Har hänt mig en gång sen 2007, kostade nån tusing att fixa. Kör hellre på den metoden.
Ett skärmskydd räddar oftast inte skärmen vid de fall som vanligtvis pajar den. Vill man skydda skärmen är ett bra skal en bättre investering. Personligen undviker jag skal också...jag köpte en tunn mobil för att den ska vara tunn, inte för att klämma in den i en gummigrej.

Skärmskydd har jag för att hålla mobilen intakt mot grus och sand. Detta finns överallt och gör att man får smårepor på skärmen och inte ens Gorilla Glas står emot detta.

Tack för tipset förresten med duschen men har andra sätt

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Har hänt mig en gång sen 2007, kostade nån tusing att fixa. Kör hellre på den metoden.
Ett skärmskydd räddar oftast inte skärmen vid de fall som vanligtvis pajar den. Vill man skydda skärmen är ett bra skal en bättre investering. Personligen undviker jag skal också...jag köpte en tunn mobil för att den ska vara tunn, inte för att klämma in den i en gummigrej.

Ja ett skärmskydd i plast skyddar inte speciellt bra.
Men ett skärmskydd i härdat glas skyddar definitivt skärmen från att gå sönder och med ett skärmskydd i glas så får man fortfarande samma känsla som när man kör utan skärmskydd. Jag betalar hellre en hundring än 1000-1500:- ifall olyckan är framme.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |