Permalänk

Köpråd surfplatta

Hej sweclockers

Tänkte köpa en surfplatta och behöver lite råd. Budget är runt 1000 kr. Tänkte ha den till att surfa på och streama via chromecast. Har en gammal laptop jag streamar med nu till chromecast med det laggar emellanåt, vilket jag tycker är mycket irriterande. Laptopen är en gammal emachine 525, med intel celereon.

Frågan nu är om det räcker med en 7 tums platta eller man ska köpa en större? Budgeten är rätt tajt, så man lär ju inte får en större än 7 tum för det priset. Har kollat på en del på prisjakt. Och såg att en hade lagt upp en lenovo 10 tum för 990kr på elgiganten här. Kan den vara nåt? Den hade ddr2 minne, men det kanske inte har nån betydelse?

Tacksam för svar

Rille

Permalänk
Medlem

Vågar du chansa på en kina platta så tror jag att frugan köpte min chuwi hi 8 för 750kr är riktigt nöjd med den android + windows 10 riktigt härlig att ha som slö surfa samt kolla lite plex och netflix usa osv på tvn Helt nöjd var väl paketerad oxå. 2gb ddr3 en intel z3637 upp till 2.133mhz quadcore dock 8 tum denna vet inte om 10 tum är det du är ute efter?

Men finns många fina kina plattor för runt 1000kr även 10tum skulle jag tro Kolla gearbest aliexpress osv

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Skrivet av Mantus:

Vågar du chansa på en kina platta så tror jag att frugan köpte min chuwi hi 8 för 750kr är riktigt nöjd med den android + windows 10 riktigt härlig att ha som slö surfa samt kolla lite plex och netflix usa osv på tvn Helt nöjd var väl paketerad oxå. 2gb ddr3 en intel z3637 upp till 2.133mhz quadcore dock 8 tum denna vet inte om 10 tum är det du är ute efter?

Men finns många fina kina plattor för runt 1000kr även 10tum skulle jag tro Kolla gearbest aliexpress osv

Ok nja vet i tusan om man vågar det. Har hittat en Huawei på ICA, för runt 1300 kr, den verkar bra. Ska kolla den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rilleman3:

Ok nja vet i tusan om man vågar det. Har hittat en Huawei på ICA, för runt 1300 kr, den verkar bra. Ska kolla den.

Bland annat Huawei, Xiaomi och Lenovo är bra Kina-märken med hög kvalité. (De är även stora inom smartphones.)
Det finns andra tillverkare från Kina som man får se upp med. Flera har ofta bluffbilder på sina plattor, där de ser mycket finare och mer slimmade ut än i verkligenheten.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Skrivet av mackanj:

Bland annat Huawei, Xiaomi och Lenovo är bra Kina-märken med hög kvalité. (De är även stora inom smartphones.)
Det finns andra tillverkare från Kina som man får se upp med. Flera har ofta bluffbilder på sina plattor, där de ser mycket finare och mer slimmade ut än i verkligenheten.

Ok jag köpte en 7 tums Asus Zenpad. Funkar bra med Chromecast, så jag blev nöjd