Permalänk

En bra lur?

Hey på er.

Är sugen på att köpa en ny lur men har inte så stor koll vad som är "bäst" just nu.

Men har kollat runt lite och står just nu mellan dessa 4 telefoner:

Galaxy S6 Edge plus
Iphone 6S
Xperia Z5 Premium
Nexus 6P

Ni som har klämt och testat dessa, vilken föredrar ni och skulle rekommendera?

Skulle säga att det viktigaste för mig i en telefon är att den är snabb, användarvänlig och en bra kamera är ett plus.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito
Åk själv till valfri elkedja och känn och kläm, bilda dig en egen uppfattning vilken DU gillar bäst.
Jag hade tagit 6s för äpple har funka bäst för mig och mina behov.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Ärligt talat är jag jävligt mot iphone men om pengar inte spelar någon roll så med dina krav /behov skulle jag rekommendera en iphone.

Permalänk
Medlem

Hade nog valt en vanlig Z5 om jag fått välja idag.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Jag har själv en Galaxy S6 och den är precis så bra som den borde vara för det priset, alla telefonerna du har där är ganska lika förutom iphonen som är sämre på i princip det mesta MEN den är mer användarvänlig om du inte är tillräckligt teknikkunnig för att klara av att hantera en andriod.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@drakelito
Åk själv till valfri elkedja och känn och kläm, bilda dig en egen uppfattning vilken DU gillar bäst.
Jag hade tagit 6s för äpple har funka bäst för mig och mina behov.

Jo min tjej har en 6S och måste ju säga att den är stilfull och jäkligt snabb, dessvärre så ogillar jag iphones på det sättet att du känns begränsad, bortsett från det så känns I6S som en vinnare.

Skrivet av Diablo_Lino:

Jag har själv en Galaxy S6 och den är precis så bra som den borde vara för det priset, alla telefonerna du har där är ganska lika förutom iphonen som är sämre på i princip det mesta MEN den är mer användarvänlig om du inte är tillräckligt teknikkunnig för att klara av att hantera en andriod.

Har bara haft android lurar hittills, det är lite jobbigt när det står mellan 4 olika och alla har minst en sak hos dem som gör de bättre än den näste haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Har bara haft android lurar hittills, det är lite jobbigt när det står mellan 4 olika och alla har minst en sak hos dem som gör de bättre än den näste haha.

Då får gå djupare och väga för och nackdelar vad du föredrar/kommer använda mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hey på er.

Är sugen på att köpa en ny lur men har inte så stor koll vad som är "bäst" just nu.

Men har kollat runt lite och står just nu mellan dessa 4 telefoner:

Galaxy S6 Edge plus
Iphone 6S
Xperia Z5 Premium
Nexus 6P

Ni som har klämt och testat dessa, vilken föredrar ni och skulle rekommendera?

Skulle säga att det viktigaste för mig i en telefon är att den är snabb, användarvänlig och en bra kamera är ett plus.

Jag har bara klämt på en iphone 6 som jag tyckte var för tunn och oerhört obekväm att hålla i. Men då du inte var intresserad av ios så är det ju onödig information.

Z5 premium skulle jag skippat iaf, 4k då man kollar bilder och på film, annars 1080. Känns ju dels lite kasst och såg ett klipp där det inte såg direkt premium ut heller då man kollade på bilder. Du tittar på en bild och du ser den i 1080, någon sekund senare hoppar den över till 4k. Då föredrar jag hellre 1080 hela tiden istället för att skärmen ska skifta kvalitet stup i kvarten som syns.

Edge plus har jag inte hållt i, däremot s6 edge och den tyckte jag var lika obekväm som iphone 6. Det som störde mig efter ett par sekunder var reflektionerna på varsin sida av skärmen som var som 2 vita streck där skärmen är böjd. Riktigt störande. En annan sak som inte talar för samsung fördel är dels deras touchwiz som blivit bättre men knappast bra. Just nu är det väl bara ett par appar som går att ha igång. Går man tillbaka till typ den 4:e så laddar den om. Detta kanske bli bättre i 6.0 om det kommer dvs. Just nu har väl samsung gjort minneshanteringen aggresiv så gränssnittet ska flyta på bättre eller nått. En annan grej var ju att google kollade på samsung och hittade runt 13 säkerhetsluckor eller något pga deras omgjorda variant av android.

Så för min del finns det bara en telefon kvar i din lista som jag skulle köpa. Dock skulle jag köpa något skin typ dbrand eller av någon annan tillverkare och sätta på baksidan för bättre grepp.

En annan lur som kan vara intressant är ju note 5. Den är ju böjd på rätt ställe, s-pen och mer ram vilket just nu hjälper med multitask. Skärm och kamera är ju bland de bättre, kanske bäst. Samma sak där dock, skin på baksidan är ett krav.

Permalänk

För egen del skulle jag säga iPhone 6S som jag själv har. Det är en oerhört trevlig telefon, både hårdvara och mjukvara.
Men då du inte verkar gilla iOS så skulle jag säga Nexus 6P utan tvekan.
Är inget fan av Android, definitivt inte Touchwiz. Men 6P har fått bra kritik och folk verkar generellt sätt nöjda med 6.0 Marshmallow. Då har man även Googles "garanti" gällande mjukvaruppdateringar och liknande vilket jag tycker ger lite peace of mind då det är i mjukvaran det mesta händer nu förtiden, hårdvarunyheter har ju stagnerat lite det senaste året.

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem

Är som sagt väldigt personligt när det kommer till telefoner. Här har du vad folket på Swedroid anser vara årets bästa telefoner. De har ju ändå testat fler telefoner än vanliga Svensson.

http://www.swedroid.se/swedroids-redaktionsmedlemmar-valjer-s...

Personligen föll mitt val på Nexus 6P och jag är grymt nöjd.

Kolla recensioner, pilla lite på polarnas telefoner samt åk till butik och kläm.

Permalänk

Galaxy S6 Edge plus alla dar i veckan

Permalänk
Medlem

Vill du ha något lite billigare men ändå hög kvalité så rekommenderar jag oneplus X

Permalänk

Jag köpte LG G4 för jag ville ha en bra kamera, är grymt nöjd med telefonen, lätt min bästa telefon hittills.

Så här skrev jag om den i ett annat inlägg alldeles nyss:

+ skärmen (2560x1440)
+ kameran
+ inte så mycket onödigt lull (hej Samsung)
+ snabb
+ nära stock android
+ bakstycke i läder
+ batteritiden
+ priset

- det svängda bakstycket
- långsam kamera vid dålig belysning
- LG-loggan på framsidan