LCD:n trasig, vad är mina alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

LCD:n trasig, vad är mina alternativ?

Hej,

LCD:n på min LG G2 Black har slutat fungera. Digitizern fungerar fortfarande, men skärmen är helt svart.

Vad tycker ni att jag ska göra nu? Jag ger mig inte på att byta skärm själv. Jag hade inte tänkt byta telefon förrän om ett år, så jag är inte särskilt sugen på att lägga en massa extra tusenlappar där. Garantin ska fortfarande gälla, så jag kan lämna in den till ÅF, men om de tycker att det är mitt fel så åker jag ju på att betala för felsökning+reparation.

Min tanke är att det kanske bara är en kontakt som har lossnat från moderkortet, men det går väl inte kolla på något sätt? Eller går det att koppla upp telefonen mot en extern skärm och se om skärmen är inkopplad?

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart
Intel Core i7 2700k | MSI Z68A-GD55 (G3) | Radeon 6870 1 GB | 4 GB RAM | WD 640AAKS | Fractal Design Defiine R4 Vit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

Skulle gissa på skärmen gått då kablarna sitter bra i G2an och åker inte ur lätt alls men antar det inte är omöjligt men oddset för det är dåligt och pajade min G2´s skärm köpte ny oem på ebay för 500kr och böt själv men har fått 2 sprickor i den med och även om en G2 är trevlig telefon så får man en annan beg sån för samma pengar med hel skärm som det kostar att lämna in den på lagning så jag tycker inte det är värt att laga om man inte gör det själv eller får det på garanti

om man kan köra på annan skärm och se sånt vet jag inte men låter inte så troligt då död skärm borde kunna ge samma medelande som kabeln är ur så tror inte det går men vet inte säkert

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w