Postnord: Problem med leveransen

Permalänk

Postnord: Problem med leveransen

Beställde diverse dator-delar från Komplett som levererade till Postnord. Delarna delades upp i två olika paket varav ett lyckligtvis levererades till mitt service ställe så jag kunde hämta upp det.

Frågan är nu var mitt andra paket tagit vägen.

Jag bor i Göteborg och paketet befinner sig på transport från postlagret i Göteborg till mitt service ställe(?)

När jag ringer Postnord så säger dem att paketet skall vara levererat och att mitt service ställe inte har registrerat det ännu. När jag ringer servicestället så säger dem att Postnord inte har levererat och att allt är sorterat? Vad fan är det som händer egentligen? Tråkigt när det är så mycket pengar inblandat.

§3.1 /moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Beställde diverse dator-delar från Komplett som levererade till Postnord. Delarna delades upp i två olika paket varav ett lyckligtvis levererades till mitt service ställe så jag kunde hämta upp det.

Frågan är nu var mitt andra paket tagit vägen.

Jag bor i Göteborg och paketet befinner sig på transport från postlagret i Göteborg till mitt service ställe(?)

När jag ringer Postnord så säger dem att paketet skall vara levererat och att mitt service ställe inte har registrerat det ännu. När jag ringer servicestället så säger dem att Postnord inte har levererat och att allt är sorterat? Vad fan är det som händer egentligen? Tråkigt när det är så mycket pengar inblandat.

Frågan är varför du inte hämtar det från butiken i Göteborg?

Permalänk
Medlem

Lugna ner dig, paket är ju inte borta heller du har väl ett spårnummer?
Just i dessa tider är de ännu mer tryck, men jag förstår din frustration till 100%.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Hur vet du att det inte är servicestället som gjort fel?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Shangit3:

Frågan är varför du inte hämtar det från butiken i Göteborg?

Det är ett post-lager där jag tror privatpersoner inte kan hämta ut någonting från.

Skrivet av bärplockaren:

Lugna ner dig, paket är ju inte borta heller du har väl ett spårnummer?
Just i dessa tider är de ännu mer tryck, men jag förstår din frustration till 100%.

Jo.

Hur detta fungerar då service-stället inte tar emot paket från och med 16:00 vettefan.

Permalänk
Medlem

Har du läst rätt?
Gått till rätt serviceställe?
Säker på att det var Postnord du ringde?

§1
Permalänk
Medlem

Det där är inte 100% pålitligt, det är ett automatiskt meddelande och ett ungefär när den kommer till ditt serviceställe.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Har du läst rätt?
Gått till rätt serviceställe?
Säker på att det var Postnord du ringde?

Läs. Fick två paket och det ena har redan kunnat bli upphämtat. Jag fick snacka med Postnords kundtjänst tre gånger för att vara säker på att DOM inte hade läst fel.

Permalänk
Medlem

jag hade ett paket som spårlöst försvann. jag gick till utlämningsstället och de skulle inventera dagen efter och då lyckades de hitta mitt paket. kontakta dem. gå dit och fråga för det kan vara så att det står i systemet att de skall ha den men inte har det registrerat dvs det jag råkade ut för

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Det är ett post-lager där jag tror privatpersoner inte kan hämta ut någonting från.

Han syftar nog på Kompletts Pickup Point på Kruthusgatan i Göteborg. Jag hämtar alla mina paket där!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Han syftar nog på Kompletts Pickup Point på Kruthusgatan i Göteborg. Jag hämtar alla mina paket där!

Hade jag vetat att det skulle strula så här så hade jag lätt gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Hade jag vetat att det skulle strula så här så hade jag lätt gjort det.

Då får du skylla dig själv och stå kortet.
Nu får du ta det lugnt och vänta, det löser sig alltid!

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande för några veckor sedan. Ett paket jag skulle få hamnade på grannservicestället. Jag är lite osäker på om jag kanske skrev in fel postnummer. Men det har i alla fall inte hänt förut.
Sen hamnade ett annat paket på rätt ställe.. men det tog rejält mycket längre tid än det skulle ha tagit, paketet tog rätt lång tid på sig sista biten.
Så ha lite is i magen. Jag förstår frustrationen dock.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Det är ett post-lager där jag tror privatpersoner inte kan hämta ut någonting från.

Jo.

https://i.gyazo.com/f59d23b515d74c62101418681b131512.png

Hur detta fungerar då service-stället inte tar emot paket från och med 16:00 vettefan.

Avser enbart inlämning. Posten har leveranser till sina ombud under i stort sett hela dagen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Shangit3:

Då får du skylla dig själv och stå kortet.
Nu får du ta det lugnt och vänta, det löser sig alltid!

Skylla sig själv behöver väl inte TS göra? Sakerna ska ju fungera.

Till TS: Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Skylla sig själv behöver väl inte TS göra? Sakerna ska ju fungera.

Till TS: Hoppas det löser sig!

Man ska inte hätsna, han skulle tagit reda på mer information.
Det står även att det ska leveras efter kl 6, vilket inte har skett än eller hur?

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig.

Jag köpte 2 julklappar ifrån Cdon. De skickades i olika brev.
Jag fick inga KollID av Cdon.

Första paketet skickades 16 december.
Andra paketet skickades 17 december.

Den 23 sitter jag och undrar vafan paketen är?!
Kontaktar Cdon som fixar fram ett KollID till första paketet (det dyra).
Det visade sig att paketet hade legat hos posten sedan den 21 och SMS avi hade skickats. Men nej, jag hade inte fått något.

Drar med KollID och fick ut det.

Det andra paketet har jag inte fått ännu. Cdon kan inte spåra det, posten har ingen aning om vart det är. Men något SMS avi har jag inte fått..

Har inte fått något SMS avi av PostNord senaste månaderna medan Schenker funkar utmärkt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Postnords automatiska system uppdaterar inte alltid, jag brukar alltid gå den dag jag själv räknat ut att paketet ska ha kommit de gånger det inte gjort det och det har inte varit några problem att hämta ut alls. Jag brukar bara säga mitt kollinummer (fyra sista siffrorna), inget annat.

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Avser enbart inlämning. Posten har leveranser till sina ombud under i stort sett hela dagen.

Det låter iofs bra. Får hoppas att detta händer. Servicestället har öppet till 11 ikväll.

Skrivet av Shangit3:

Man ska inte hätsna, han skulle tagit reda på mer information.
Det står även att det ska leveras efter kl 6, vilket inte har skett än eller hur?

Eftersom det första paketet levererades vid 11-tiden idag så antog jag att det andra också var på ingång, speciellt eftersom Postnord uppger att paketet i fråga har lämnats. Självklart står jag även för min dumhet i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Det är ett post-lager där jag tror privatpersoner inte kan hämta ut någonting från.

Jo.

https://i.gyazo.com/f59d23b515d74c62101418681b131512.png

Hur detta fungerar då service-stället inte tar emot paket från och med 16:00 vettefan.

Det handlar om att servicestället behöver tid för att sortera och skicka ut avier, alltså att DU ska kunna hämta efter 18, inte att servicestället ska få paketet då.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Det handlar om att servicestället behöver tid för att sortera och skicka ut avier, alltså att DU ska kunna hämta efter 18, inte att servicestället ska få paketet då.

Okej. Fattade det som att paketet skulle levereras efter 18:00. Jag var i kontakt med servicestället tidigare idag, och då fattade jag det som att dom har tills 16:00 på sig att sortera alla paket och brev som dom får in. I en tidigare post nämnde någon dock att Postnord fortfarande kan skicka ut paket till sina ombud efter denna sagda tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Okej. Fattade det som att paketet skulle levereras efter 18:00. Jag var i kontakt med servicestället tidigare idag, och då fattade jag det som att dom har tills 16:00 på sig att sortera alla paket och brev som dom får in. I en tidigare post nämnde någon dock att Postnord fortfarande kan skicka ut paket till sina ombud efter denna sagda tid.

Det stämmer ju dock inte, paket kan även komma in efter kl 6.

Permalänk

Så vad rekommenderas att göras? Har ringt både Postnord och servicestället. Invänta onsdagen? Sedan blir det en jävlar massa helgdagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Så vad rekommenderas att göras? Har ringt både Postnord och servicestället. Invänta onsdagen? Sedan blir det en jävlar massa helgdagar.

Det är inget du kan göra annat än att vänta på att paketet hamnar rätt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Så vad rekommenderas att göras? Har ringt både Postnord och servicestället. Invänta onsdagen? Sedan blir det en jävlar massa helgdagar.

Bara att gilla läget, det går knappast snabbare enbart för att tålamod är en bristvara hos dagens folk.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuseppe_Aldori:

Så vad rekommenderas att göras? Har ringt både Postnord och servicestället. Invänta onsdagen? Sedan blir det en jävlar massa helgdagar.

Ring inköpsstället så spårar dom paketet åt dig, mycket smidigare så

Däremot är Postens kundservice stängd vilket behövs även om du ringer till Komplett. Men kontaka dom imorgon så löser det sig säkert för dig

EDIT: Jag tar för givet att du har talat med/varit på ombudet imorgon också, kan säkert vara så att någon annan som jobbar imorgon hittar ditt paket. Har hänt mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Lugna dig till imorgon, inte mycket du kan göra. Det är lite många paket just nu... Paketrekord hos PostNord

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med posten. Beställde en tv från komplett i söndags och fick hem den idag. Det är snabb leverans av postnord.

Permalänk
Medlem

Jag har då andra problem med PostNord... Får agera brevbärare här hemma när posten kommen. Får grannarnas post flera gånger i veckan... Undrar hur mycket av min post mina grannar går!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Du ska vara glad att du inte jobbar med kundtjänst. Vet inte hur många paket Postnord slarvar bort perdag för kunder för oss.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A