Inet, hur reserveras produkterna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Inet, hur reserveras produkterna?

Tjenare tjenare!

Jo det är så att jag var uppe igår natt, runt 1 tiden och beställde ett tangentbord samt mus. Både tangentbordet (QPAD MK-85 Pro MX Brown) och musen (QPAD 8K Pro RGB Laser), fanns i lager. Tangentbordet fanns det runt 20 stycken kvar utav och musen var det 8 stycken kvar av.

Under morgonen, runt 10-11, så kollade jag min order på Inet. Där såg jag att tangentbordet var reserverat, men inte musen. Jag brydde mig inte så mycket om det, då det fortfarande var tidigt. Det stod också att det var 5 stycken kvar i Webblagret.

Några timmar senare, runt 13-14 tiden, så kollade jag igen. Då stod det samma sak, bara det att det var 4 stycken exemplar kvar utav musen. Vid 15 tiden, så var det 3 stycken kvar, men fortfarande inget reserverat på ordern.

Sen till sist vid 16 tiden, så kollade jag en sista gång. Då var det helt plötsligt slut i lagret. Men jag hade fortfarande inte fått något reserverat.

Så därför undrar jag. Hur går reservationen utav produkter till? Om jag, som vid detta tillfälle bokar i början av denna dag, borde inte då produkterna reserveras automatiskt, om de finns i lager? För det var ju inte som att alla exemplar tog slut direkt, utan det tog ungefär hela arbetsdagen.

Just nu så ligger min order på Inet, men om jag nu inte fick någon reservation och produkten tog slut, då känns det lite onödigt att ha den ordern kvar. Kan väl ta ganska lång tid innan dom får in nya exemplar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

031 - 65 27 00
info@inet.se

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Varför frågar du det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@Lagerlöf:

Redan mailat dom, men kanske är så att någon annan haft liknande problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Du ställs in en reservations lista det gjorde det i mitt fall då jag beställde mitt 980Ti

Killen på supporten sa att jag missade precis det sista i lagret.Det stod i lager då jag beställde men många gjorde det samtidigt.Jag var nr 1 vid nästa leverans tog några dagar sen kom kortet.

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@fermia: Okej.

Nu vet inte jag riktigt hur lång tid nästa leverans kommer att ta. Men om jag avbryta/ändra beställningen, vet du hur man gör då? Det verkar inte finnas någon knapp på deras hemsida om det. Måste jag säga till supporten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Du kommer ändå inte kunna göra något förrän nästa år :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Fikaknugz:

@fermia: Okej.

Nu vet inte jag riktigt hur lång tid nästa leverans kommer att ta. Men om jag avbryta/ändra beställningen, vet du hur man gör då? Det verkar inte finnas någon knapp på deras hemsida om det. Måste jag säga till supporten?

Ja dom kan nog ge dig bättre info

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz