Koppla HK soundbar till Sony Tv - bästa sätt?

Permalänk

Koppla HK soundbar till Sony Tv - bästa sätt?

Ja tjena jag har en soundbar ifrån Harman Kardon och en TV ifrån Sony, men jag blir inte klok på hur jag ska koppla in det hela. Så om någon fantastisk människa därute skulle kunna förklara det för mig så vore jag tacksam.
Detta är vad jag har att koppla in mig på.
Soundbar Harman Kardon SB26 - LÄNK

TV Sony kdl-50w805b - LÄNK

Det jag vill koppla in är följande.
1 st PC kopplas med HDMI
1 st PS4 kopplas med HDMI
1 st Xbox One kopplas med HDMI
1 st Hörlurar + Hörlursförstärkare kopplas antingen med phono kontakter eller 3.5mm stereoplugg.

Idag kopplar jag in allt till Tv'n och sedan har jag en optisk kabel ifrån Tv'n till soundbaren. Är det den enda lösningen jag kan ha eller? Jag hade hoppats att jag skulle kunna använda hdmi överallt.
Arcen verkar inte heller funka, fast jag vet iofs inte hur det ska funka så det kanske det gör.
Men som sagt finns det någon guru här som vet hur jag ska koppla det hela så blir jag glad. Jag ska kunna köra alla outputs separat oberoende av varandra helst. Med vänliga hälsningar Banditen

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

i manualen till baren som du länkade så kan du se detta.

HDMI In 1/2: If any of your source devices have hdMI connectors, connect them tothe SB26's hdMI In 1/2 connectors for the best possible video and audio performancequality. Since the hdMI cable carries both digital video and digital audio signals, you donot have to make any additional audio connections for the source devices you want toconnect via hdMI connectors.Aux In and Optical In connections: If your tV and/or source devices do not have hdMIconnections, you can use the supplied audio cable and/or optical cable to connect yourtV and one source device to the SB26's Aux In and/or Optical In connectors, respectively.

Så för bästa ljud och bild kvalitet så kopplar du in allt med HDMI i baren direkt. Nu när den bara har 3 st hdmi portar så rekomenderar jag att köra tvn datorn och xbone direkt in i soundbaren och kopplar PS2an till TVn.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65 Gaming | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE PRO | ASUS GTX 1070 Ti | Corsair H80i | Corsair Force GT 120GB SSD | Samsung SSD 840 EVO 120GB | Fractal newton R2 800W | Fractal Define R3.

Permalänk

@Frecked: Tack för din förklaring och jag förstår hur du menar. Jag tror att min Soundbar har för dåliga in och utgångar helt enkelt. Men det är bra ljud i det.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell