Kan inte sprinta o hoppa samtidigt (Logitech K740)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mönsterås
Registrerad
Jul 2004

Kan inte sprinta o hoppa samtidigt (Logitech K740)

Var inne på netonnet o köpte nytt bord för spillde på mitt gamla, på detta kan jag inte sprinta o hoppa samtidigt i spel. Någon som vet hur man fixar detta om det ens går? Vill ju helst inte mappa om eftersom det sitter i benmärgen att man ska hoppa på det viset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mönsterås
Registrerad
Jul 2004

läst lite på andra forum och verkar vara ett hårdvaruproblem. Trodde Logitech var ett kvalitetsmärke o därför jag valde det bland de andra från hyllan. Alltid funkat bra innan med deras produkter men sista gången jag väljer deras grejer.
Förmodligen ett känt "problem" de infört för att folk ska välja lite dyrare gamingprodukter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örkelljunga, Skåne
Registrerad
Dec 2008

Logitech k740 är inget gaming tgb, dock dumt ändå att inte fixa bättre stöd för fler tangenter nertryckta samtidigt.

Fractal Design Define XL | AMD Phenom 2 x6 1100 3,3Ghz | ASUS R9-280X-DC2 3BG | Kingston 16 GB RAM
Asus M4A88T-V EVO/USB3 | 120 GB SanDisk SSD | 1 TB WD Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Logitech har mycket problem med sin skit har jag märkt. K400 där knappar glappar ur lådan, MX Anyware 2 där räckvidden är under 1m, deras skit till unifierad mini dongel och då pratar vi ändå en mus för 700Kr.

Denovo mini hade fabrikationsfel i början så skiten slutade fungera om man inte tog ut batterier, kom dom ut med lagom sent så min garanti hade gått ut.

Tyvärr är inte logitech vad dom en gång var, dock är dom dominanta och många andra tillverkare gör skit också så.
Det är inte svårt att finna problem med deras produkter om man tittar online heller.

Numera kör jag Kensigton och Ducky som fabrikat och skiten har avsevärt högre kvalité än vad logitech kan erbjuda men det kostar några hundra extra också men klart värt det i längden.

Andra tider var det när MX500 och MX1000 regerade. Päronens MX510 fick kabelbrott nyligen men den har varit med länge som fan.
Polaren kör fortfarande med min MX1000 från 2005 som vi använder till datorn i hans garage för ebay och annat surfande när vi fixar med bilar och annat och det är en uppladdningsbar mus så rätt imponerad.

Logitechs sortiment för massorna har i alla fall blivit ren lågbudgetskit.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Jag tänkte köpa ett sådan för några år sedan men läste om just den där "egenskapen".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

Logitech har väl knappt gjort något användbart sedan G15v1......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2004

Försök lämna tillbaka o köp ett Steelseries 6GV2 istället Inte så farligt dyrt heller. Lyckades få mitt för 699:- på rea.

$ grep parts /home/pwntato/thermaltake_core_v21
specs: core i7 6700k, 16GB vengeance lpx, asus maximus viii gene, asus strix 980ti, evga 850p2, samsung 850 evo 250GB, samsung 850 evo 1tb, wd green 1TB

$ echo citera gärna om du vill ha svar snabbare >> /home/pwntato/quote

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av iglo0:

läst lite på andra forum och verkar vara ett hårdvaruproblem. Trodde Logitech var ett kvalitetsmärke o därför jag valde det bland de andra från hyllan. Alltid funkat bra innan med deras produkter men sista gången jag väljer deras grejer.
Förmodligen ett känt "problem" de infört för att folk ska välja lite dyrare gamingprodukter

netonnet har ju öppet köp så lämna tillbaks skiten säger jag. Tror dom är rätt snälla på den punkten.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Nov 2003

Köpte ett G710+ för 599kr på Elgiganten, har inget att klaga på än så länge: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av iglo0:

Bara du lämnar tillbaka och köper något nytt hos dem borde de inte bli alltför ledsna.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Det kan vara tal om ghosting. Det innebär att man vissa kombinationer av tangenter inte fungerar tillsammans. Du kan testa här hur ditt tangentbord fungerar. Bara att testa genom att trycka ner valfria tangenter.

Lekmaskinen || Surfplattan || Fabbeluren