Webhallen, byte av defekt vara?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2015

Webhallen, byte av defekt vara?

Lämnade in min Shield Tablet K1 genom RMA innan jul. Vilket ligger och tuggar hos dom "exceptionella diagnostiska experterna". Dom körde någon 10 timmars lolcat klipp på youtube sist jag kolla utan problem eftersom problemet ligger någon annanstans.

Mitt problem är att jag köpte en (ny) "defekt" K1 som har wifi chip som ghostar. Vid omstart/av+påslag så dör wifit och kommer enbart tillbaka om man gör det samma, allt från 1-20 gånger kan det vara. Eftersom jag börjat jobba med linux for tegra så är det ganska viktigt och ha wifit igång vad jag än gör. Nu är ju problemet är webhallen står för RMA vilket är ganska tråkigt då det är första gången.

Kasta bort 1990:- på en defekt platta känns lite snopet men det känns nästan lika bra att fråga någon på macdonalds om hjälp. Pengar lär jag nog aldrig få tillbaka men en ny enhet i utbyte mot den gamla (för att dom sålde mig en defekt enhet) hade varit något.

Om jag blir tvungen att betala för att dom "inte hittade något" kommer jag bryta tabben i tur och antagligen skapa lite kaos i butiken vilket dom helst nog inte vill. Men detta är svensk reklamationsrätt vi snackar om och dessvärre är det inte jag som kommer råka illa ut. Att sedan bojkotta dom efter 12 år känns också sådär men vad gör man... Ska det vara rätt så ska det vara rätt!

Hur skulle ni göra? Som det ser ut nu så kommer den nog ligga där i veckor/månader. Tills dess har X1 kommit ut.

1990:- kommer nog bli lite dyrare än så för dom att behöva betala ifall man måste ryka ut privat för att "åtgärda" problemet själv. Och som jag vet väl så är det inget en svensk vill vara med om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005

Hade kanske varit bättre om du lagt denna tråd i @Webhallen forumdel.
Men du ska se att det går bra. De är ju knappast oresonliga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Nyregistrerad användare, första posten är en klagopost på en seriös återförsäljare... Ledsen, men i mina ögon har du noll trovärdighet, vilket ditt snack om att "skapa kaos" i butiken bara förstärker.

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Llhweiir:

Nyregistrerad användare, första posten är en klagopost på en seriös återförsäljare... Ledsen, men i mina ögon har du noll trovärdighet, vilket ditt snack om att "skapa kaos" i butiken bara förstärker.

Jag har en gammal användare, dessvärre är det kopplat till en mail som längre inte går att nå. För min del låter du som en typisk toffel. Om du inte har något positivt att komma med så gå till flashback där du hör hemma.

@Kalasis

Känns bara så kul att köpa sig en julklapp i förtid som sedan är defekt. Kanske inte ska dra extrema slutsatser på min första RMA. Får väl hoppas att det löser sig innan januari gått ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Pixelninjah:

Om jag blir tvungen att betala för att dom "inte hittade något" kommer jag bryta tabben i tur och antagligen skapa lite kaos i butiken vilket dom helst nog inte vill.

Du verkar helt klart inte stabil. Vänligen kontakta din sjukvård och be att få prata med någon om ditt vrede/ilskesproblem. Att indirekt hota Webhallen (de finns ju på forumet och hittar ofta trådar där de nämns) är nog inte heller helt sunt. Ta det lugnt och för en saklig och civiliserad dialog med Webhallen om ditt problem med varan.

Skrivet av Pixelninjah:

Men detta är svensk reklamationsrätt vi snackar om och dessvärre är det inte jag som kommer råka illa ut.

Om du kan föra en saklig diskussion med dem om problemet så kan du säkert få gehör, men om du bara skriker och tuggar fradga så lär ingen på deras sida bry sig om dig. De kommer med största säkerhet bara, i så fall, påvisa att varan är i fungerande skick och be dig i så fall ta köpet med din KO.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst i enlighet med §1 och §8*

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§8 Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/mdoerator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk