WoW och HotS laddar inte ner, 0KB/s

Permalänk
Medlem

WoW och HotS laddar inte ner, 0KB/s

Jag har problem med att ladda ner både WoW och HotS från battle.net. Båda spelen är nedladdade till "optimal" men nu efter att jag slog på datorn är båda fast på en download speed på 0KB/s. Hearthstone har dock inga problem utan laddar ner som vanligt. (Laddar ner i omgångar pga långsamt internet)
Jag har kollat runt i olika forum och sett att många andra har/har haft samma problem. För de flesta verkar det lösa sig om man ändrar LAN-inställningarna och avbockar "automatisk identifiering av inställningar". Jag provade det och då fungerade nedladdningarna igen i ett par minuter innan de återgick till 0KB/s... Jag har även provat DNS-flush, satt secondary windows logon till automatisk, samt deletat C:\Users\<user_name>\AppData\Local\Battle.net som också fixat problemet för andra.
Någon som har nån aning om vad problemet kan vara?

Visa signatur

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Permalänk
Medlem

Går det att spela då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Löst nu, gick att spela och resterande data laddade av någon anledning bara ned under tiden jag spelade respektive spel...

Visa signatur

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //