Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

Två ficklampor från massdrop, de var lite mindre än vad jag trodde att de skulle vara. Men väldigt smidiga att slänga ner i fickan om man tror man behöver en ficklampa med sig.

en Maratac Titanium AAA Flashlight Rev 4 och en Lumintop Ti Tool AAA Flashlight

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

@Slinger: skämmigt nog får jag erkänna mobilkameran i min Nexus 5X , men tack

Permalänk
Medlem

Blev ännu en Box!

Börjar känna att samlingen växer ur hyllan...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Lite pennor och en linjal pga gillar pennor.

Lite modeller för att ha något att göra. :3

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

http://i.imgur.com/GHTzf15.jpg

Lite pennor och en linjal pga gillar pennor.

http://i.imgur.com/FphQcp8.jpg

Lite modeller för att ha något att göra. :3

Nice Gundam modeller, vill se bilder när du är klar

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Blev en bluetooth högtalare, en liten pjäs med bra tryck i.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Blev en bluetooth högtalare, en liten pjäs med bra tryck i.
http://i.imgur.com/AOrYNZT.jpg

modell ? pris?

söker själv efter en vettig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

modell ? pris?

söker själv efter en vettig

Köpte från Kina ca 300kr, Original-Xiaomi-Mi-Bluetooth-Speaker och en liten ljud test med.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Nice Gundam modeller, vill se bilder när du är klar

Finns bilder på tidigare byggen på min flickr (länk i sign)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Unnade mig själv en ny kamera!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Nytt chassi "Phanteks Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass" och jag verkligen älskar det! Efter Fractal Define r4, Nzxt h440 och Corsair Carbide air 540 är detta det absolut bäst hittills!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk

@maLakai:

Var fick du tag i chassit? Jag har letat efter det under lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

@maLakai:

Var fick du tag i chassit? Jag har letat efter det under lång tid.

Köpt på Inet Lyckades knipa ett ex i en av deras batcher, tog slut samma dag som det kom in typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Hedersmedlem

@maLakai: Varför sitter bakramen till vattenkylaren så snett? Det ser ut som att du blandat och gett med vilka hål som ska användas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@maLakai: Varför sitter bakramen till vattenkylaren så snett? Det ser ut som att du blandat och gett med vilka hål som ska användas.

För att backplaten är utsliten och plasten som håller skruvarna är utsliten. Lite synd det är så mjuk plast, men efter ca 10 monteringar funka det inte längre. Har en ny backplate påväg

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

För att backplaten är utsliten och plasten som håller skruvarna är utsliten. Lite synd det är så mjuk plast, men efter ca 10 monteringar funka det inte längre. Har en ny backplate påväg

Jäklar var snålt med monteringsanordningar i plast på en kylare för ~1000 kr. Min hyper 212 evo för 300 spänn har bättre grejer...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Tronsmart Powerbank + Billaddare

Permalänk
Medlem

Löjligt jävla bra motorcross spel (även påpekade i detta inlägg).

5 och respektive 7 Euro.

Mysigt spel.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/Iou3azw.jpg
Löjligt jävla bra motorcross spel.

Såg nice ut! Kan man köra 2takt oxå? Man vill ju ha det riktig BRAAAAAP ljudet från en 250!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Såg nice ut! Kan man köra 2takt oxå? Man vill ju ha det riktig BRAAAAAP ljudet från en 250!

Inga 2 takt här, det finns i första spelet. 250 och 450 är det som finns för att det är en helt annan serie du kör i detta spelet.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Ny väska från Åhléns av alla ställen.

Tycker om axelremsväskor rent generellt än ex än vanlig ryggsäck, och för 299:- som den har var nedsatt till så vart det perfekt.
Nästa steg i väskdjungeln blir att försöka få tag i en duffel bag i skinn från ex Ralph Lauren som har många snygga modeller, dock svårt att motivera 5-6000:- för en väska så det blir att försöka scanna ebay för ett eventuellt fynd.
Dåliga bilder, men svårt att göra mer med min G4's kamera.
Microsoft Zune HD 16GB

Baksida

Sidan men hälsning

Ovansidan

Undersidan

Efter att min Cowon S9 fått glapp i hörlursjacket efter 7-8 år var det dags för en ny spelare, har velat testa Zune ända sen den lanserades. Men då den aldrig formellt lanserades i Sverige vart en import aldrig av.
När det kommer till design så är den i toppklass, exlsuiv borstad aluminium baksida som till trots ändå inte är en alltför stor fingeravtrycks magnet vilket är trevligt.
Storleken var betydligt mindre än jag hade räknat med, innan inköp hade jag fått för mig att storleken skulle vara i stil med iPod Touch.
Det enda irritationsmomentet med spelaren är sättet man lägger in filer på, oavsett om det gäller musik, video eller bilder. Man kan inte bara dra och kopiera över som på dom flesta mp3-spelare där ute utan den kräver att man går via Zune's egna mjukvara. Stegen består av att du måste skapa ett bibliotek och addera mappar i programvaran för att därefter föra över dom till spelaren. Själva sättet är omständligt men oerhört enkelt och snabbt som tur är, inget krångel.

En sak som är aningen ovan i början är sättet man reglerar volymen.

Denna knapp är inget direkt reglage där du har + & - knappar för att höja och sänka volymen, utan vad den gör är att aktivera en "meny" i spelaren där du kan reglera volymen genom att trycka upp eller ner på skärmens hela under respektive överkant. Samma knapp ger då även åtkomst till att kunna byta spår på samma sätt genom att då trycka på aningen vänster eller höger sida. Värt att poängtera är att skärmen registrerar ditt tryck oavsett om du exempelvis trycker i övre högra kanten eller ända ute på sidan. Du behöver alltså inte trycka direkt på play >> / << och + och - symbolerna direkt.
Vad detta gör i praktiken är att du inte kan justera volymen eller byta spår utan att gå in i själva spelaren, det är egentligen det största klagomålet. Men det är samtidigt en vanesak efter ett tag och ingen dealbreaker.

När det kommer till videouppspelning så är det lite mysko, jag har filer som ska stödjas, bla avi filer. Men jag har dock inte lyckats att få dom att fungera eller för den delen läggas in på spelaren trots att stödet finns. Om det beror på codecstöd som behövs eller likande vet jag inte, men jag gissar på det då det är många som utan problem spelar video på sina Zunes. Ska kolla in deras officiella forum som fortfarande är aktivt trots att spelaren officiellt sett är nedlagd och är 6 år gammal.
Batteritiden har jag inte kunnat bedöma ännu, har använt den frekvent sedan förr fredagen då jag fick den (9/9) och jag har än så länge inte lyckats tömma ens 1/4 av batteriet. Specifikationerna anger upp emot 32h musik spelande vilket jag får tro stämmer.

Sammanfattningsvis kan jag inte annat än rekommendera Zune om man som jag är ute efter en billig och lyxig spelare. Mjukvaran till trots så krånglar den inte och när man väl fått häng på hur det funkar går det riktigt fort, men det kunde helt klart varit bättre och skönare med ett traditionellt sätt att föra över filer.
Jag köpte min via ebay för 670:- ca och den såldes som manufacturer refurbished vilket innebar att inga tillbehör så som hörlurar och andra saker medföljde, utan bara spelaren och en usb-laddare. Enheten såg ut som ny när jag fick den utan en enda liten repa eller defekt.
För priset är det en helt oslagbar produkt, 32gb modellen går att få tag på för runt 12-1300:- ungefär, och 16gb för ungefär hälften om man letar lite.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Melodisk Deathmetal

Väntat nått enormt på detta album och glömde faktiskt bort det. Köpte Vinylen genom Nuclear Blast sida för att få färgad vinyl (går inte annars).
Detta är det närmsta du kan komma närheten av Luca Turilli när han var som bäst på sent 90-tal.

Jag gillar deras första album väldigt mycket, detta är dock ett sånt stort steg i utvecklingen att jag blev mindblown. Tack vare svenska Twilight Force har den fantastiska cliche metal musiken kommit tillbaka igen som vi saknade från sent 90-tal

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk

Kom en pingvinstång på posten.
Efter ett par snabba tester verkar kortet vara något bättre än mitt Intel HD 530.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Blev en Rival 700, min gamla Rival hade jag tänkt använda på jobbet.

Permalänk
Medlem

På grund av ett glapp i ena kontakten på mina IEM's måste jag lämna in dem på reparation och då måste jag ju givetvis ha ett par värdiga ersättare under tiden. "Onödigt med ett andra par IEM's", tänkte jag och gick in på Ljudmakarn här i Stockholm i jakt på ett par schyssta (relativt) portabla lurar av större modell. Efter en stunds provlyssnande lämnade jag butiken med ett par Audeze EL-8 Titanium.

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Detta kom fram i fredags, precis innan resan under helgen

Xiaomi Mi Band 2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Leafo:

Väntat nått enormt på detta album och glömde faktiskt bort det. Köpte Vinylen genom Nuclear Blast sida för att få färgad vinyl (går inte annars).
Detta är det närmsta du kan komma närheten av Luca Turilli när han var som bäst på sent 90-tal.

Jag gillar deras första album väldigt mycket, detta är dock ett sånt stort steg i utvecklingen att jag blev mindblown. Tack vare svenska Twilight Force har den fantastiska cliche metal musiken kommit tillbaka igen som vi saknade från sent 90-tal

Oerhört snyggt skivomslag och vinyl!

Aldrig hört talas om Twilight Force innan, men efter att ha sett dessa bilder blev jag ju tvungen att lyssna lite, och det lät inte alls så tokigt!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Musikälskare

Zero Tolerance 0392blkgrn Limited Edition

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hur fick du tag i den där? Den har varit slutsåld sen de släppte den på alla ställen jag tittat på.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av liorcifer:

Hur fick du tag i den där? Den har varit slutsåld sen de släppte den på alla ställen jag tittat på.

Hade tur och hittade den på https://www.selected-knives.de/

Dom kanske har fler i lager, hinner inte kolla nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?