Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Prisgaranti?

Så jag köpte en macbook pro retina ifrån electroworld för 11990 den 28 december.
Idag såg jag att Elgiganten ska sälja samma laptop för 10990 från och med den 2 januari.

Tror ni att man kan få någon prisgaranti på detta? 1000 spänn är ändå en del och i värsta fall får man ju bara skicka tillbaka den ifrån electroworld och köpa den ifrån Elgiganten.

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Jag ser inte att Electroworld på deras hemsida skriver om prisgaranti.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av FBGKimpan:

Så jag köpte en macbook pro retina ifrån electroworld för 11990 den 28 december.
Idag såg jag att Elgiganten ska sälja samma laptop för 10990 från och med den 2 januari.

Tror ni att man kan få någon prisgaranti på detta? 1000 spänn är ändå en del och i värsta fall får man ju bara skicka tillbaka den ifrån electroworld och köpa den ifrån Elgiganten.

Om du inte orkar använda sökfunktionen, varför inte fråga butiken?

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Ring dom, går dom inte med på det så lämnar du tillbaka den och köper från Elgiganten istället.
Det är ju samma ägare så jag tror dom hellre ger dig tusenkronor och sen har dom en helt ny dator att sälja istället för att ge dig tusen kronor och sen har dom en begagnad dator som dom måste sälja till nedsatt pris.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av BrusE:

Om du inte orkar använda sökfunktionen, varför inte fråga butiken?

Vad ska man söka på? Allt jag sökte på gav inget. Du som kan så mycket kan väl hjälpa lilla mig?

Skrivet av kaya:

Ring dom, går dom inte med på det så lämnar du tillbaka den och köper från Elgiganten istället.
Det är ju samma ägare så jag tror dom hellre ger dig tusenkronor och sen har dom en helt ny dator att sälja istället för att ge dig tusen kronor och sen har dom en begagnad dator som dom måste sälja till nedsatt pris.

Jag har mailat dem :/ De har inget telefon nummer.. Tror du man kanske kan ringa Elgiganten om det?

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Som tidigare nämnt så har inte Electroworld prisgaranti, men som också nämnts så har de samma ägare som Elgiganten så man kan alltid göra ett försök.

Jag ser att du har mailat Electroworld utan att ha fått ett svar, jag skulle nog tänka mig att det beror på att de inte har personal som jobbar idag. Samma sak med Elgiganten och mer eller mindre alla andra ställen. Nyårsdagen är en av få dagar dagar som många butiker (och kundservice) håller stängt.

Electroworld har en livechatt, men den är tyvärr inte öppen förrän på måndag igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av FBGKimpan:

Jag har mailat dem :/ De har inget telefon nummer.. Tror du man kanske kan ringa Elgiganten om det?

Menar du att du skulle ringa Elgiganten och försöka få prisgaranti för en vara köpt i en helt annan affär? "jo jag köpte den här hos Electroworld men eftersom ni har samma ägare så kanske ni bara kan ge mig 1000kr rakt av?"

Intel Core i7-4790k / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 PRO 256GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Tredje träffen på google

https://www.facebook.com/Electroworld.se/posts/77280822275469...
Electroworld Sverige Hej Måns/Ossian Hellers! Maila oss uppgifter om order, produkt och pris så ska vi se vad vi kan göra!
Like · Reply · December 14, 2015 at 5:46pm · Edited

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Annero:

Som tidigare nämnt så har inte Electroworld prisgaranti, men som också nämnts så har de samma ägare som Elgiganten så man kan alltid göra ett försök.

Jag ser att du har mailat Electroworld utan att ha fått ett svar, jag skulle nog tänka mig att det beror på att de inte har personal som jobbar idag. Samma sak med Elgiganten och mer eller mindre alla andra ställen. Nyårsdagen är en av få dagar dagar som många butiker (och kundservice) håller stängt.

Electroworld har en livechatt, men den är tyvärr inte öppen förrän på måndag igen.

Nä, det är väl bara för mig att vänta och hoppas

Skrivet av Naga:

Menar du att du skulle ringa Elgiganten och försöka få prisgaranti för en vara köpt i en helt annan affär? "jo jag köpte den här hos Electroworld men eftersom ni har samma ägare så kanske ni bara kan ge mig 1000kr rakt av?"

Nej? Men fråga dem då de kanske vet vad som gäller?

Skrivet av BrusE:

Tredje träffen på google

https://www.facebook.com/Electroworld.se/posts/77280822275469...
Electroworld Sverige Hej Måns/Ossian Hellers! Maila oss uppgifter om order, produkt och pris så ska vi se vad vi kan göra!
Like · Reply · December 14, 2015 at 5:46pm · Edited

Fick inte upp samma resultat på mobilen när jag sökte i morse Tack! Då finns det kanske en chans!