Vilket VR-headset ska jag köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

@Halldin: Vilken gen tror du kablarna åker då ? I de nästa, eller nästa efter det ? Då är ju prion eye tacking on 4k skärmar etc. Undrar hur det ska streamas trådlöst och drivas av ett batteri som orkar . Jag menar eftersom steam link streaming har svårt för mer än 1080p och 90fps utan strul. Tar nog ett tag det där med trådlöst

Ingen aning, men någonting behövs för de som inte vill ha massvis av kablar och grunkor eller som saknar en egen kabelpojke. Det är fräckt i teorin eller vid en tech demo men i praktiken tror jag det är tröttsamt att snubbla över ett kabelknippe hela tiden. Tror även det av den opraktiska aspekten tilltalar alldeles för få människor och mest blir nyhetens behag såhär i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ingen aning, men någonting behövs för de som inte vill ha massvis av kablar och grunkor eller som saknar en egen kabelpojke. Det är fräckt i teorin eller vid en tech demo men i praktiken tror jag det är tröttsamt att snubbla över ett kabelknippe hela tiden. Tror även det av den opraktiska aspekten tilltalar alldeles för få människor och mest blir nyhetens behag såhär i början.

Möjligt. Men faktumet att folk inte testat det väger mycket tyngre. Jag menar försök att sälja in konceptet med PC spelande till en som inte gjort det . Riktigt mycket strul om man jämför med allt annat vi underhåller oss med i hemmet. Och VR effekten är extremt mycket större än säg skillnaden mellan PC och konsol upplevelsen. Sedan tror jag inte kabeln är så illa som du tror. De flesta verkar ha vant sig och tänker inte på det medvetet. Åtminstone inte utvecklarna som efter ett år av användning fortfarande går runt och lägger sin handkontroller på virituella bord när de ska ta break, löl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heymelon:

Sedan tror jag inte kabeln är så illa som du tror. De flesta verkar ha vant sig och tänker inte på det medvetet.

Kablar är jobbigt när man inte använder saken. Tänk om man har en ratt också och ett dyrare headset än det som följer med. Blir att man stuvar undan det när det inte används, och sedan blir liggande i garderoben för att man inte orkat ta fram och koppla in

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kablar är jobbigt när man inte använder saken. Tänk om man har en ratt också och ett dyrare headset än det som följer med. Blir att man stuvar undan det när det inte används, och sedan blir liggande i garderoben för att man inte orkat ta fram och koppla in

Det är ju sant. Får helt enkelt aldrig sluta använda den då

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Hulle: Där föll Rift.

Tror inte man ska kunna använda en USB Hub som TP-Link UH400 men det lär vi få reda på när folk fått sina Oculus Rift. Om man får tro Rift-testet duger inte vilka USB 3 portar som helst.

Kommer vänta på att Elgianten eller annan svensk butik får in HTC Vive därför att det då är lättare att åberopa ångerrätt om det inte skulle fungera med GTX 970 och I7 3770k eller man inte trivs med Vive.

Mina erfarenheter med VR
Jag har som sagt haft Ocullus Rift DK1 men den blev liggande i en låda då jag tyckte det blev jobbigt med sladdarna + sladdar till mitt ljud-headset. Man använder ju datorn till annan än Spela. Annars var det ändå en skön känsla att lira lågupplöst VR. DK 1 gick bra att använda på en ordinär laptop också, så drog ner till garaget och spelade ibland.

Men detta med sladdar var lite bökigt. Och av med headsettet, på med birillorna, göra någon inställning på datorn, av med brillorna, på med headsetet var inte kul i långa loppet. Bästa vore att kunna få upp hela skrivbordet i sitt VR headset men det kanske man kan göra med de nya versionerna.

Jag har en DK1 också, och en dk2. DK1 hade verkligen en vidrig bläckfisk till kabelhärva men det förbättrades till dk2.

Virtual desktop är coolt, även om upplösningen i DK2 är lite för låg egentligen.

Jag har förbokat en Vive av den anledningen att de mest magiska stunderna jag haft i vr är när jag riggat upp min DK2 för att kunna ta ett stapplande steg i varje riktning utan att tappa tracking. Det är vad jag vill ha ut av vr.

Jag är egentligen inte särskilt intresserad av spelen.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Du är kanske inte anti vive men du tar ju väldigt subjektiva åsiker som faktabaserande argument till val av ditt köp.

Klart det var subjektiva åsikter. Det är väl alla åsikter, vad gäller tester? Norm från Tested är en person jag litar på.

Skrivet av Heymelon:

Men att vända nackdelar som att ha mindre max yta till en fördel är ju i min mening lite suspekt

De syftar ju på Rift-spel som är gjorda för att stå, och kanske gå något steg åt sidan. Och ju mindre du går omkring, desto mindre risk att trassla in dig.
Liknande med nyheten från Gamereactor. Har du inte utrymmet får du nog en sämre upplevelse av många Vive-spel, medan Rift-spelen till en början är gjorda för mindre utrymmen.

Varför jag tog med dessa länkar var för att påvisa att större inte alltid är bättre.

Skrivet av Heymelon:

Sladdar till Touch bör bli krångligare oavsett om området är mindre

Sladdragning (USB- respektive nätsladd) beskrev jag i inlägget.
Antal kameror som behövs kan bli fler än två, vilket jag skrev. Dock hade de det fungerande med två i artikeln.

Skrivet av Heymelon:

Chaperone systemet har inställningar och du behöver inte se den riktiga världen om inte du vill.

Så man kan ställa in att bara se rutnät, men inte den riktiga världen? Bra, i så fall.

Skrivet av Heymelon:

Sedan hänvisar du till "UKRifter". Hela hans kanal är gjord för Oculus rift.

Nej, den är gjord för hans VR-upplevelser. Du tycker att det bara är Oculus där? Beror på att det är de som funnits att köpa.
Han köper konsumentversionen av det VR-kit han tycker är bäst, han kommer inte vara märkestrogen.

Skrivet av Heymelon:

Allt han har testat är det första Vive devkitet vid en strulande uppställning och utan roomscale.

Ja, som jag skrev - det var just poängen. Många som sagt att Vive > Rift, har jämfört dem på olika villkor. Nu blev det det motsatta; Rift med kontroller, Vive utan.

Och vissa tycker inte det är någon större skillnad på första Vive och Pre. Subjektivt, givetvis.
https://youtu.be/K2WmDszPe5M?t=1358
https://youtu.be/oJ_n_z6wg0A?t=4867

Skrivet av Heymelon:

Fov är viktigare för mig än SDE.

Jag har också läst att Vive har något bättre FOV, speciellt då vertikalt.
Men för mig är SDE viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ingen aning, men någonting behövs för de som inte vill ha massvis av kablar och grunkor eller som saknar en egen kabelpojke. Det är fräckt i teorin eller vid en tech demo men i praktiken tror jag det är tröttsamt att snubbla över ett kabelknippe hela tiden. Tror även det av den opraktiska aspekten tilltalar alldeles för få människor och mest blir nyhetens behag såhär i början.

"Nitero Promises Wireless Desktop VR Product by the 'Second Half of 2016'"

"Mesecke says the company will be showcasing the full demo of wireless desktop VR 'at E3 this year.'
These are bold claims and despite a lot of pushing on our end, Nitero would not reveal who the partners were, saying they are in heavy discussions with 'all' of the major headset manufacturers."

http://uploadvr.com/nitero-wireless-vr-2016/
https://www.youtube.com/watch?v=M065tVhG1q8

Man kan ju alltid hoppas.

Jag köper det VR-set som först blir trådlöst!!
Eller kanske inte, förresten. Prio för mig är: 1. SDE, 2. Upplösning, 3. FOV, 4. Trådlöst.

Permalänk

@Heymelon: håller med dig inget krig skall startas här men jag håller mig till rift som jag förhandsbokat, det var även det första headsetet som jag fick nys om och följt det ända sen dess tror jag gjort rätt val ^^

Permalänk
Avstängd

@mellander90: Det är i alla fall häftigt med VR. Kablar eller inte, Screendor effect eller inte, bökigt att ställa in skärm och spelet eller inte? VR är häftigt! Tror du provat det innan. Om inte så är jag lite avundsjuk på den wow-känsla du ännu inte haft och kommer att få!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Fy fan jag har aldrig haft så här mycket ångest över vad jag ska köpa. Kan verkligen inte bestämma mig.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Själv svänger jag bort och fram också.
Lutar oftast åt Rift (pga. spel och SDE), men senaste dagarna har det varit åt Vive.
Dock är jag orolig att de flesta standing experiences till Rift kommer anpassas att fungera optimalt på liten yta (vilket jag har, drygt 4 m2), då Riften inte är gjord för room scale i första hand, och att standing experiences för Vive bara kommer fungera någorlunda för en liten yta men vara bäst lämpade för större.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@duked: haha då sitter vi i samma båt. Var övertygad om Rift men nu har jag glott på massa Vive och blivit kär så nu velas det fram o tbx.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Roomscale kvittar 99 % kommer inte hitta någon användning för det. Hur många här tror sig springa runt i en cirkel med 3 meter i omkrets. I vilka applikationer är detta användbart?

Att bara stå och svinga klubba i tiger woods borde väl båda fixa typ lika bra och beror ju mer på gyrona i kontrollerna hur exakta de är. Det där är ungefär så aktivt jag kan se någon vits med för spelande.

Vive eller Rift helt omöjligt att välja utan att testa själv först. Specifikationerna är ju närmast identiska.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Roomscale kvittar 99 % kommer inte hitta någon användning för det. Hur många här tror sig springa runt i en cirkel med 3 meter i omkrets. I vilka applikationer är detta användbart?

Att bara stå och svinga klubba i tiger woods borde väl båda fixa typ lika bra och beror ju mer på gyrona i kontrollerna hur exakta de är. Det där är ungefär så aktivt jag kan se någon vits med för spelande.

Vive eller Rift helt omöjligt att välja utan att testa själv först. Specifikationerna är ju närmast identiska.

Så tänkte konkurrenterna om Wii när den kom med undermålig hårdvara men sålde som smör. Allt kan hända. Själv tror jag PlayStation VR nog kommer ta hem racet men det kräver nog att folk blir nöjda med sina Oculus och Vive dvs att det blir ett stort utbud av fungerande spel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

@mellander90: Det är i alla fall häftigt med VR. Kablar eller inte, Screendor effect eller inte, bökigt att ställa in skärm och spelet eller inte? VR är häftigt! Tror du provat det innan. Om inte så är jag lite avundsjuk på den wow-känsla du ännu inte haft och kommer att få!

nej jag har faktiskt aldrig testat vr, eller ngt i närheten av det. jag har velat testa det enda sen jag var 8 år och drömt om något sånt här så när jag får min rift så tror jag att jag kommer explodera av hur häftigt det kommer vara jag har riktigt höga förväntingar. sett pewds spela med rift och på hans beskrivning när han kör bl.a skräckspel är att det är precis framför dig och känns så verkligt och man kan inte ta bort det när det är rakt i ansiktet. han kör väl dk1 med? så jag tror verkligen på detta lääääääääängtaaaaaarrrr

Permalänk
Medlem

Har legat på sjukhuset sen i måndags och har haft en del tid till att läsa och kolla Youtube om VR. Så på impuls känner jag att jag är värd en oculus eller vive så jag spontanbeställde en oculus rift. Dock är leverans till Juli står de. Jag måste ändå vänta på Geforce 1080 som beräknas komma i juni.

Har jag gjort rätt val? Har ett ganska litet datarum hemma så tänkte att de blir svårt att få upp lighthousen.

Dock älskar jag steam som plattform. Kan man använda rift en på steam som en vive? Och kan man använda en xbox kontroll till vive som man kan till rift?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Har legat på sjukhuset sen i måndags och har haft en del tid till att läsa och kolla Youtube om VR. Så på impuls känner jag att jag är värd en oculus eller vive så jag spontanbeställde en oculus rift. Dock är leverans till Juli står de. Jag måste ändå vänta på Geforce 1080 som beräknas komma i juni.

Har jag gjort rätt val? Har ett ganska litet datarum hemma så tänkte att de blir svårt att få upp lighthousen.
Svårt att säga nu då det inte finns så mycket tester ute. Ett köp idag kommer för alla mer eller mindre vara en chansning.

Dock älskar jag steam som plattform. Kan man använda rift en på steam som en vive? Och kan man använda en xbox kontroll till vive som man kan till rift?
I Steam som program vet jag inte, men det finns det väl ingen anledning till? Det viktiga är att spelet i sig stödje Rift. Många spelutvecklare har redan uttalas sig om huruvida de kommer stödja båda headset eller bara det ena. Googla runt lite! Xbox-kontrollen fungerar ju oberoende av headsetet, så det kommer funka med båda, funkar självklart även utan VR också.

Skickades från m.sweclockers.com

Svarade uppe i dina frågor.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Lutar oftast åt Rift (pga. spel och SDE), men senaste dagarna har det varit åt Vive.
Dock är jag orolig att de flesta standing experiences till Rift kommer anpassas att fungera optimalt på liten yta (vilket jag har, drygt 4 m2), då Riften inte är gjord för room scale i första hand, och att standing experiences för Vive bara kommer fungera någorlunda för en liten yta men vara bäst lämpade för större.

En annan sak, som nästan oroar mig mer än om Vives mjukvara görs för att fungerar bäst i stora rum, är... fungerar all den mjukvara som funkar på Rift? Inte Rifts exklusiva titlar, det förstår jag, men Alien: Isolation, Half-Life 2, Dreadhalls? Spel jag verkligen sett fram emot att testa i VR.

Permalänk
Medlem

@duked: Jag har fan lusläst i några dagar nu och Vive ska ju fungera precis lika bra som rift vid sittande spel som Rift.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer:

Ja, de båda är nog likvärdiga hårdvarumässigt vid sittande (Rift lite bättre SDE och kanske något bättre passform, Vive något bättre vertikal FOV).

Vad som oroar mig är vid "standing experiences" - att Rift-spelen kanske är bättre anpassade för mindre utrymmen (som jag har) och att Vive spelen fungerar bäst/optimalt i större.

Samt om alla VR-spelen/VR-moddar (utom de exklusiva) som redan finns till Rift, exempelvis de jag listade, även fungerar på Vive. Ex.: kan man köra Dreadhalls med Vive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

@Hymer:

Samt om alla VR-spelen/VR-moddar (utom de exklusiva) som redan finns till Rift, exempelvis de jag listade, även fungerar på Vive. Ex.: kan man köra Dreadhalls med Vive?

Jag tror Dreadhalls är exklusiv titel? Sponsrad av Oculus. Grejen med de där moddarna och demosen dock är att de flesta kommer inte fungera på konsument versionens SDK och du måste köpa spelen i sin färdiga version i alla fall. Så alla som kommer till release och ej är eklusiva kommer högst sannolikt att få steamVR stöd och kunna spelas på Vive med flera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mellander90:

nej jag har faktiskt aldrig testat vr, eller ngt i närheten av det. jag har velat testa det enda sen jag var 8 år och drömt om något sånt här så när jag får min rift så tror jag att jag kommer explodera av hur häftigt det kommer vara jag har riktigt höga förväntingar. sett pewds spela med rift och på hans beskrivning när han kör bl.a skräckspel är att det är precis framför dig och känns så verkligt och man kan inte ta bort det när det är rakt i ansiktet. han kör väl dk1 med? så jag tror verkligen på detta lääääääääängtaaaaaarrrr

Jag har bara haft DK1 men trotts usel upplösning så infriade VR mina förväntningar. Eller ärligt sagt, det var mycket häftigare än jag någonsin trott. Magiskt att spela vissa scener i Half Life 2. Det är riktigt coolt att vara inne i ett spel och väntar bara på att det ska komma VR-film. Borde bli en häftig uppleves även om man inte aktivt styr vad som händer.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag har bara haft DK1 men trotts usel upplösning så infriade VR mina förväntningar. Eller ärligt sagt, det var mycket häftigare än jag någonsin trott. Magiskt att spela vissa scener i Half Life 2. Det är riktigt coolt att vara inne i ett spel och väntar bara på att det ska komma VR-film. Borde bli en häftig uppleves även om man inte aktivt styr vad som händer.

Såg nyligen en film som jag ångrar att jag kollade på på vanlig tv. Jeruzalem tror jag den hette. Det var en "fps" skräckis där allt visades genom google glasses. Den var ganska dålig men under nästan hela filmen satt jag och tänkte på hur extremt häftig den hade varit att se med VR.

Tänk att se en film som gravity i 360 VR

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Jag tror Dreadhalls är exklusiv titel? Sponsrad av Oculus. Grejen med de där moddarna och demosen dock är att de flesta kommer inte fungera på konsument versionens SDK och du måste köpa spelen i sin färdiga version i alla fall. Så alla som kommer till release och ej är eklusiva kommer högst sannolikt att få steamVR stöd och kunna spelas på Vive med flera.

Ja, vi får hoppas. Dumt med för mycket exklusiviteter.
Svaret får vi ju snart, release närmar sig. *längtar*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Roomscale kvittar 99 % kommer inte hitta någon användning för det. Hur många här tror sig springa runt i en cirkel med 3 meter i omkrets. I vilka applikationer är detta användbart?

Jag har sökt högt och lågt i omkring tre månaders tid efter folks åsikter och upplevelser gällande VR och får man tro vad de har att säga så är de långt flesta lyriska över den inlevelse som Vives rumfunktion erbjuder. Så gott som alla påstår att det är en smått otrolig upplevelse att kunna knata runt, ducka, krypa och samtidigt känna vikten och trögheten av sin egen kropp i det virtuella rummet. Paul Bettner, chefen för Playful som är företaget bakom Rift-exklusiva Luckey’s tale twittrade så här efter att ha provat Vive – ”Vive demo: I cried, hugged demoer, he said "That's my 5th! We're keeping tally to see who gets the most hugs." That sums up the experience”. Enligt många så är det det häftigaste de någonsin upplevt.
Samtidigt så behöver man inte nödvändigtvis avsätta plats för rumfunktionen. Det räcker i de flesta fall med att skjuta möbler åt sidan för stunden, något som många verkar kunna tänka sig efter att ha testat.

Vi får väl se hur det går men att påstå att Room-Scale kvittar för de flesta när det är just det som får de flesta att närmast explodera av upphetsning låter litet underligt.

Skrivet av duked:

Ja, vi får hoppas. Dumt med för mycket exklusiviteter.
Skickades från m.sweclockers.com

^^
Jag tror att om de olika aktörerna börjar begränsa vilken titel man kan spela på vilket system i åtminstone större omfattning så förstör de för marknaden som helhet. Varken Vive eller PSVR har ju några tekniska begränsningar att hantera exklusiva Rift-spel så en smärre hack och en olaglig nedladdning senare så sitter åtminstone en del Vive-ägare och spelar spelet likförbaskat. Och då får Oculus inte ett rött öre. En tidsbegränsad exklusivitet går väl an men en total nedlåsning tror jag är dumt för att inte säga tråkigt och allt bara för att man inte äger rätt ”monitor”. Och om det nu är som Oculus påstår att de inte tjänar några pengar på utrustningen så borde de väl när allt kommer omkring vilja sälja så många spel som möjligt oavsett vilket system kunderna har?

Permalänk
Medlem

Då jag har ett hyfsat stort vardagsrum och har speldatorn i tvbänken så blir det HTC Vive

Permalänk
Medlem

Ja jag vet inte hur många kvadratmeter du har att röra dig på Utgardaloki. 6 meter i radius är bra begränsat och blir ju krymt på du verkligen inte vill känna kabeln ta tvärstopp bakom dig när du springer framåt. Kommer nog aldrig känna dig fri från kabeloket och kopplet. Jag har ju inte svårt att se hur häftigt det kan va att knalla runt i gympasalar om man har en betjänt som kan bära runt på sladd och dator men realistiskt tror jag nog att jag kommer fortsätta lira det allra mesta sittandes och om stående så står jag i stort sett still. Inget hindrar ju Rift från att erbjuda samma sak framöver heller och då de också verkar va inne på samma står vi kommer fortsätta lira sittandes så kanske de kommer implementera stödet mer realistiskt för oss med platsbrist och hellre springer i motionsspår.

De lir man kan tänka sig köra stående är typ tennis, bordtennis, boxning, golf etc men jag kommer inte vilja springa längs baslinjen i 2 timmar i en tuff fem settare. eller gå 12 km varje 18 håls runda och leta boll i bushen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Ja jag vet inte hur många kvadratmeter du har att röra dig på Utgardaloki. 6 meter i radius är bra begränsat och blir ju krymt på du verkligen inte vill känna kabeln ta tvärstopp bakom dig när du springer framåt. Kommer nog aldrig känna dig fri från kabeloket och kopplet. Jag har ju inte svårt att se hur häftigt det kan va att knalla runt i gympasalar om man har en betjänt som kan bära runt på sladd och dator men realistiskt tror jag nog att jag kommer fortsätta lira det allra mesta sittandes och om stående så står jag i stort sett still. Inget hindrar ju Rift från att erbjuda samma sak framöver heller och då de också verkar va inne på samma står vi kommer fortsätta lira sittandes så kanske de kommer implementera stödet mer realistiskt för oss med platsbrist och hellre springer i motionsspår.

De lir man kan tänka sig köra stående är typ tennis, bordtennis, boxning, golf etc men jag kommer inte vilja springa längs baslinjen i 2 timmar i en tuff fem settare. eller gå 12 km varje 18 håls runda och leta boll i bushen

Självklart lär ju inte alla tycka om det i slutänden. Man får prova helt enkelt

Permalänk
Skrivet av stormense:

Jag har bara haft DK1 men trotts usel upplösning så infriade VR mina förväntningar. Eller ärligt sagt, det var mycket häftigare än jag någonsin trott. Magiskt att spela vissa scener i Half Life 2. Det är riktigt coolt att vara inne i ett spel och väntar bara på att det ska komma VR-film. Borde bli en häftig uppleves även om man inte aktivt styr vad som händer.

vr film vore ngt

Permalänk

ni som köpt vive kan väl medd hur stor anv ni har av room scale. och hur ofta ni anv det