Path of Exile - defensiva skills

Permalänk
Medlem

Path of Exile - defensiva skills

Hejje,

jag har provat Path of Exile nu på morgonen. Det är roligt och har sian fördelar gentemot t.ex. Diablo III.

Dock: Finns det inga aktiva skills som är defensiva? Eller i alla fall inte inriktade på att göra skada. Jag tänker typ teleport, temporär snabbare springtakt, förtrolla alla fiender i närheten så att de inte slår på spelaren o.s.v. Alla skill gems jag har hittat är typ elemental damage eller fast attack rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axxxel:

Hejje,

jag har provat Path of Exile nu på morgonen. Det är roligt och har sian fördelar gentemot t.ex. Diablo III.

Dock: Finns det inga aktiva skills som är defensiva? Eller i alla fall inte inriktade på att göra skada. Jag tänker typ teleport, temporär snabbare springtakt, förtrolla alla fiender i närheten så att de inte slår på spelaren o.s.v. Alla skill gems jag har hittat är typ elemental damage eller fast attack rate.

Finns massor, för att springa fortare finns Quicksilver Flask, alla flasks kan dessutom craftas så att de får faster movement.
För movementskills finns Whirling Blades, Lightning Warp (teleport), Blink Arrow, Flame Dash, Leap Slam m.fl

Rent defensiva skills är t.ex Enduring Cry (ger dig endurance charges som gör att du tar mindre skada), Immortal Call som konsumerar dina Endurance Charges och gör dig odödlig en kort stund (kan förlängas med supportgems), Fortify är en meleeskill som ger damage reduction samt en massa andra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@axxxel vid lite högre lvls så kan det vara fint att ha en 4link på skor/hjälp/händer där du har en Cast on damage taken kombinderat med tex Imortal call, Enfeeble, Bloodrage.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Funderade på att testa detta, men ruttnade rätt fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av axxxel:

Hejje,

jag har provat Path of Exile nu på morgonen. Det är roligt och har sian fördelar gentemot t.ex. Diablo III.

Dock: Finns det inga aktiva skills som är defensiva? Eller i alla fall inte inriktade på att göra skada. Jag tänker typ teleport, temporär snabbare springtakt, förtrolla alla fiender i närheten så att de inte slår på spelaren o.s.v. Alla skill gems jag har hittat är typ elemental damage eller fast attack rate.

Skulle säga att det är 20-30 skills som är defensiva.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.