Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: vafan har deta med min framtid med att göra det va ett nöd lösning då jag ej orkade ta 28:an som går varje fucking timme och sen vänta en till fucking timme bara för att komma hem med en sak som kostar 60kr som jag antaligen bara kommer att använda en gång

Permalänk
Medlem

@Modellören: jag vet vad jag håller på med

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Modellören:

Sluta ge så dumma råd som aceton, spiller man en liten droppe på fel ställe så är går det sönder. ingen vet om TS har tummen mitt i eller om han är händig...

Hela ditt inlägg känns som ett dåligt råd. Det är många som använder aceton och det funkar om man är försiktig med det. Ska du droppa något i datorn är det väl bättre att droppa aceton än vodka som inte torkar åtminstone.

Skrivet av Modellören:

Det går fint att ta bort med vadsomhelst som man har där hemma och man behöver inte lägga en krona... Vik små bitar av toapapper och gnugga bort bit för bit och byt ofta så går det bra skall ni se.

Nej, det går inte bra att ta "vad som helst" där hemma. Toapapper visst så länge du inte lämnar massa pappersfibrer och gammal pasta kvar som ligger och torkar under den nya. Nån vätska att lösa upp den med så att du är säker på att få allt är bra.

Skrivet av Modellören:

Har isoprop hemma men använder det inte ens till sådant, isopropylalkohol har man till att lösa korrosion exempelvis i hörlursutgångar.

För att..? Isopropanol har flera användsningsområden och att ta bort gammal kylpasta är definitivt ett av dem.

Skrivet av Lightify:

@ClintBeastwood: vafan har deta med min framtid med att göra det va ett nöd lösning då jag ej orkade ta 28:an som går varje fucking timme och sen vänta en till fucking timme bara för att komma hem med en sak som kostar 60kr som jag antaligen bara kommer att använda en gång

Kan du själv läsa? Det folk säger till dig att attityden du har inte kommer funka i framtiden.

Skrivet av Lightify:

@Modellören: jag vet vad jag håller på med

Baserat på det du skriver låter det tyvärr inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightify:

@ClintBeastwood: vafan har deta med min framtid med att göra det va ett nöd lösning då jag ej orkade ta 28:an som går varje fucking timme och sen vänta en till fucking timme bara för att komma hem med en sak som kostar 60kr som jag antaligen bara kommer att använda en gång

28:an går var 10/20 minut. Just sayin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightify:

@ClintBeastwood: vafan har deta med min framtid med att göra det va ett nöd lösning då jag ej orkade ta 28:an som går varje fucking timme och sen vänta en till fucking timme bara för att komma hem med en sak som kostar 60kr som jag antaligen bara kommer att använda en gång

Din inställning har med din framtid att göra. Nu gick det bra men samtidigt rådde folk dig att inte göra det för att för saker kunde gå sönder och att det inte var värt att ta risken, ditt svar då var ungefär att det var lunch för dina föräldrar pröjsade för det i så fall. I detta fallet för att du inte orkade ta bussen in till stan alternativt vänta tills du kunde få skjuts.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vill du lyssna på dom som klagar eller? menar mest skit i dem eller anmäl då inläggen

Det går fint med vodka... Så länge du inte kladdar ut det där det inte skall vara.
Håller med att det blir helt onödigt att åka iväg för att handla något som du kommer använda max tre droppar av. Den där plåtbiten är ingen känslig sak allt du kan ta YES eller komjölk eller vadsomhelst.

Faktiskt så kan man tvätta elektronik i vatten och är det kladdigt så kan man ta diskmedel, det är när man löder på kretskort eller kommer annat ej vattenlösligt skit som man tvättar med lösningsmedel. Fluss som lägger sig när man löder. Fast det gör aldrig jag... Det får vara kvar.

Säger det bara för att upplysa folk hur fel dom har.

Det finns saker på elektroniska prylar som inte mår bra av vatten. Så elektroniska prylar skall man inte tvätta i vatten utan att veta hur man skall göra. Man bör då plocka bort vissa saker.

Tvätta den där lilla processorn går fint. det är ingen raketforskning direkt Kör på bara...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden på TS begäran och även utifrån att trådens egentliga syfte är uppnått. Några inlägg har också raderats för att snygga upp och ta bort en del onödiga inlägg som bröt mot § 1.6.

/KimTjik