Permalänk
Medlem

White Princess

Detta är då resultatet av nån månads planering.
Även fast man stötte på några hinder så fullbordade jag projektet tillsammans med ägaren av datorn, min tjej.

Då hon också ville ha en lite speciell dator så satte jag mig ner och planera och började köpa in saker.

Tanken var från början att man skulle "kapsla" in mobot och göra "väggar" i chassit, men denna ide slängdes strax efter första prototypen då vi insåg att det blev allt för svårt att göra för hand med plåtsax..
Så det fick bli en lite vanligare design, som vi båda visste var do-able och ut kom detta!

Fråga gärna om det är något ni undrar över

Specs
Mobo är ett MSI z97s SLI krait edition
Processor är Intel I5 4690k
Kylaren till processorn är jag osäker på, om ni vet så får ni gärna berätta
Bootdrive är en Adata SP600 på 128Gb och
förvaring körs på en 1TB Seagate HDD.
Ram är av märket hyperX och är Fury på 8GB och på 1600Mhz.
MSI Radeon R9 380 blev valt som grafikkort.

Dom vita korten är en TP-Link TL-WDN4800 Dual-band N900 (Wifikort) och ett ljudkort från Asus och heter Xonar DGX.

Länk till min Facebook.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Bra bygge.

Som svar på din fråga så är det en Corsair h100 , kylaren alltså.

Permalänk

Såg bra ut, men de flätade kablarna föll mig inte alls i smaken.. De gör att det ser ut som ett ändå ormbo och hade sett bättre ut med batcombs.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Bra bygge.

Som svar på din fråga så är det en Corsair h100 , kylaren alltså.

Tackar!
Då var det som jag trodde

Skrivet av TenaciousD:

Såg bra ut, men de flätade kablarna föll mig inte alls i smaken.. De gör att det ser ut som ett ändå ormbo och hade sett bättre ut med batcombs.

Tack för konstruktiv kritik, ska ta åt mig det inför nästa bygge

Ville mest testa något annat då "kammarna" jag hade köpt inte passade när jag använde paracord.
Vet inte om jag tyckte allt jobb med flätningen lönade sig när man tänker på den extra tiden den tog...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TenaciousD:

Såg bra ut, men de flätade kablarna föll mig inte alls i smaken.. De gör att det ser ut som ett ändå ormbo och hade sett bättre ut med batcombs.

Skrivet av Maaxxen:

Tackar!
Då var det som jag trodde

Tack för konstruktiv kritik, ska ta åt mig det inför nästa bygge

Ville mest testa något annat då "kammarna" jag hade köpt inte passade när jag använde paracord.
Vet inte om jag tyckte allt jobb med flätningen lönade sig när man tänker på den extra tiden den tog...

Personligen tyckte jag att sleevingen var riktigt snyggt! Det gav en mer unik look, istället för samma gamla vanliga.

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhun104:

Personligen tyckte jag att sleevingen var riktigt snyggt! Det gav en mer unik look, istället för samma gamla vanliga.

Taackar, det var lite så vi kände också ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@jhun104:
Sleevingen i sig var det inget fel på men med de olika mönstren flätade vart det lite kladdigt i mitt tycke.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk

Hade nog flätat med bara svart och vita kablar och gjort det lite snyggare vid 24-pinaren. Det stora handtaget på sidan kanske hade sätt bättre ut med något litet svart enklare. Ska du köra med custom vattenkylning i framtiden? Om inte hade jag nog gjort mounts på den tomma plåten till höger för Hyperx fury ssd diskar. Kanske lite LED strips som matchar fläktarna.

Permalänk

Tjena en liten fråga bara vad är det för chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerEdge:

Hade nog flätat med bara svart och vita kablar och gjort det lite snyggare vid 24-pinaren. Det stora handtaget på sidan kanske hade sätt bättre ut med något litet svart enklare. Ska du köra med custom vattenkylning i framtiden? Om inte hade jag nog gjort mounts på den tomma plåten till höger för Hyperx fury ssd diskar. Kanske lite LED strips som matchar fläktarna.

Svart och vitt hade nog funkat det med!

Blir tyvärr ingen vattenkylning med datorn i denna form.

Det är just nu ett budgetbygge och kommer nog aldrig se fler än 1 ssd monterad. Den som sitter i just nu sitter under aluminium covern tillsammans med led controllern, fläktkontroller samt en hdd ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver_tejp18:

Tjena en liten fråga bara vad är det för chassi?

Hejsan! Detta är ett "parbygge" med min Red king.
Både Red king och denna är byggda från ett Fractal Design Arc midi R2.

Skickades från m.sweclockers.com