Permalänk

MSI Krait + PSU?

Tjenare!

Ska beställa hem en ny dator då min gamla inte klarar spelen på den nivån jag kräver :/
Har byggt ett flertal datorer tidigare på platformen 1150-sockeln, men väljer denna gången att köra på 2011-v3.
Läxa inte upp mig om att 1150 är bättre för spel blablabla... Är medveten om detta, men behöver de extra cores som 2011-v3 erbjuder
(håller på mycket med 3D program och Adobe).

Moderkortet jag ska köpa är MSI X99A Krait Edition usb 3.1 (länk är här).
Det problem som jag har just nu, är att jag aldrig haft ett moderkort som haft 24pin, 8pin & en 4pins kontakt.
Har kikat runt lite på olika nätagg från Corsair, ex. HX1000i & AX860i, men har inte sett att det ingår en kontakt för 4pin?
Vet inte hur jag ska göra.

Gärna tacksam för svar, för behöver datorn för att kunna fortsätta med flera projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kbranzell:

Tjenare!

Ska beställa hem en ny dator då min gamla inte klarar spelen på den nivån jag kräver :/
Har byggt ett flertal datorer tidigare på platformen 1150-sockeln, men väljer denna gången att köra på 2011-v3.
Läxa inte upp mig om att 1150 är bättre för spel blablabla... Är medveten om detta, men behöver de extra cores som 2011-v3 erbjuder
(håller på mycket med 3D program och Adobe).

Moderkortet jag ska köpa är MSI X99A Krait Edition usb 3.1 (länk är här).
Det problem som jag har just nu, är att jag aldrig haft ett moderkort som haft 24pin, 8pin & en 4pins kontakt.
Har kikat runt lite på olika nätagg från Corsair, ex. HX1000i & AX860i, men har inte sett att det ingår en kontakt för 4pin?
Vet inte hur jag ska göra.

Gärna tacksam för svar, för behöver datorn för att kunna fortsätta med flera projekt!

Måste du ha just den modellen av moderkort? En ASUS X99-A gör jobbet och är billigare.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kbranzell:

Tjenare!

Ska beställa hem en ny dator då min gamla inte klarar spelen på den nivån jag kräver :/
Har byggt ett flertal datorer tidigare på platformen 1150-sockeln, men väljer denna gången att köra på 2011-v3.
Läxa inte upp mig om att 1150 är bättre för spel blablabla... Är medveten om detta, men behöver de extra cores som 2011-v3 erbjuder
(håller på mycket med 3D program och Adobe).

Moderkortet jag ska köpa är MSI X99A Krait Edition usb 3.1 (länk är här).
Det problem som jag har just nu, är att jag aldrig haft ett moderkort som haft 24pin, 8pin & en 4pins kontakt.
Har kikat runt lite på olika nätagg från Corsair, ex. HX1000i & AX860i, men har inte sett att det ingår en kontakt för 4pin?
Vet inte hur jag ska göra.

Gärna tacksam för svar, för behöver datorn för att kunna fortsätta med flera projekt!

du behöver inte använda 4 pins kontakten, den är där enbart för att ge dig extra kräm om du ska överklocka något EXTREMT mycket typ LN2.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@BrusE: Tur att du sa detta... Min processor (vad jag fattat) efter research, hade troligtvis inte varit kompatibel med MSI moderkortet.
Lutar nu, som du sade, åt ett ASUS X99-A istället!

Tack för hjälpen & tack för ett snabbt svar
Blir att beställa datorn senare i veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kbranzell:

@BrusE: Tur att du sa detta... Min processor (vad jag fattat) efter research, hade troligtvis inte varit kompatibel med MSI moderkortet.
Lutar nu, som du sade, åt ett ASUS X99-A istället!

Tack för hjälpen & tack för ett snabbt svar
Blir att beställa datorn senare i veckan!

Vilken CPU hade du tänkt att skaffa?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Någon typ av xeon?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14