Konstigt fel på mobil, som tre nekar reklamation på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Okt 2004

Konstigt fel på mobil, som tre nekar reklamation på.

Hej köpte en ny s6a för ca 4 månader sen.
Har märkt att den tappar kontakten till internet lite titt om tätt. Kan sitta och streama något avsnitt och helt plötsligt stoppar det bara. Slänger upp bredbandskollen som visar samma sak ingen hastighet alls.
Detta fel kan som sagt hända när som helst. Har dock bara märkt det under 3G bindelse. Kanske 2-3 gånger per dag. Ska även sägas att jag har kompisar i närheten som även dom kör "Tre" och surfar på som vanligt. För att lösa felet lägger jag telefonen i flygplansläge, och sen tillbaks igen.

Skickade in den på första lagningen: Då byter dom lite antenndelar o kablar.
Samma fel när jag får hem den.

Skickar in den på andra lagning: Byter ramen på den
Samma fel igen

Tredje skickar jag in den på reklamation och vill ha den utbytt mot ny. Verkstaden konstaterar inget fel efter att dom kört ett längre samtal på den. Och kört den i någon maskin, på något test.

Hur ska jag lyckas att få en ny telefon? Kan ju inte leva med att jag ska lägga över den i flygplansläge och tillbaks 2-3 gånger per dag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2011

Testat fabriksåterställa? Om de inte gjort det varje gång på verkstan dvs.

Burken:
CPU: i7 6700k | RAM: 16GB DDR4 | GPU: GTX 1070 Strix | Mobo: Asus B150 PRO GAMING | Lagring: 1TB 5400RPM, 1TB 7200RPM, 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Okt 2004

@Poptart: fabriksåterställt och uppdaterat allt som går.

Fick tips av samsung support att dom rekomenderar att man skickar in den till dom istället för Mobylife som gör "Tre"s lagningar.

Ingen som vet något om dessa verkstäder?