ett settlement blev förstörd

Permalänk
Medlem

ett settlement blev förstörd

Jag var med om något jag inte förstår hur det hände.
helt plötsligt var mitt castle settlement helt förstört och inga resurser fanns kvar eller folk.
Någon som vet vad som hänt och hur jag undviker det?

det stället är en av det som jag har mest försvar på.

Räckte med att laga allt så kom det tillbaka

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Medlem

Bygg mer försvar eller skit i dem; för mig var settlements bara irriterande sidequests som kontinueligt blev invaderade och förstörda. nästan lika irriterande som när roman ringde och ville bowla i gta4. jag slaktar med glädje mina egna settlers bara för att slippa vara barnvakt åt dem jämt och ständigt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogmadur:

Jag var med om något jag inte förstår hur det hände.
helt plötsligt var mitt castle settlement helt förstört och inga resurser fanns kvar eller folk.
Någon som vet vad som hänt och hur jag undviker det?

det stället är en av det som jag har mest försvar på.

Räckte med att laga allt så kom det tillbaka

Det är lätt att missa men ibland dyker det upp ett meddelande uppe till vänster om att ett settlement är under attack. Då kommer ett misc quest upp om att åka dit och försvara det. Dröjer du för länge blir det mission fail och settlementet pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Skrivet av kenny_85:

Det är lätt att missa men ibland dyker det upp ett meddelande uppe till vänster om att ett settlement är under attack. Då kommer ett misc quest upp om att åka dit och försvara det. Dröjer du för länge blir det mission fail och settlementet pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en bra mod för det problemet: Shaikujin's Better warning for settlements being attacked
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4106/?

Den modden genererar en ruta mitt i bild, som du måste stänga ner manuellt, för varje attack.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Det finns en bra mod för det problemet: Shaikujin's Better warning for settlements being attacked
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4106/?

Den modden genererar en ruta mitt i bild, som du måste stänga ner manuellt, för varje attack.

Har testat den nu också sista veckan, funkar mycket bra. Man behöver inte gå runt och oroa sig eller dubbelkolla pip-boyen stup i kvarten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll