Nvidia lanserar Drive PX 2 tillsammans med Volvo

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar Drive PX 2 tillsammans med Volvo

Nvidia har under de senaste åren fokuserat allt mer på mobila kretsar, först med Tegra och senast för bilar. Under CES 2016 presenteras den massiva lösningen Drive PX 2 med Volvo som första stora kunden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag som håller på att övningsköra just nu, känns onödigt när självkörande bilar är nära

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men jag får en känsla att det hela förr eller senare kommer gå åt helvete.
Ska bli intressant och se vad som händer med de här bilarna när de börjar bli 6-10 år gamla och rullat ca 1200-1500 mil/år.

Permalänk
Medlem

Bärbara datorer vadå? Körbara datorer är framtiden!

Permalänk

"Bästa pris på LEGO Technic 42030 Volvo L350F Hjullastare"

Är det den som är självkörande ?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Så en jävla Volvo kommer ha mer beräkningskraft än min dator? Blir till att tömma spargrisen, för det ska då fan inte få ske.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Många Fips:ar > många hästar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej snart är datorer även fysiskt mobila--nu börjar jag bli rädd...

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Okej snart är datorer även fysiskt mobila--nu börjar jag bli rädd...

Mobiltelefoner är rätt populära.

Särskrivning :/
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

"Bästa pris på LEGO Technic 42030 Volvo L350F Hjullastare"

Är det den som är självkörande ?

Finns en naturfilm om Volvos självkörande familj.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Mobil telefoner är rätt populära.

Nä, men mobiltelefoner är.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vilja se denna "powered by AMD": http://www.saabcars.com/sv/

Permalänk
Medlem

Så i min nästa Volvo kommer jag få blåskärmar och drivrutinskrasher!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Så i min nästa Volvo kommer jag få blåskärmar och drivrutinskrasher!

Haha, ett måste att gilla den där!

Permalänk
Medlem

Nu kommer volvoraggarna kunna överklocka sin bil för att få svartrök istället för att ställa upp dieselpumpen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte höjer priset rejält på bilarna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Undrat hur många som kommer försöka överklocka dem...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hoppas det inte höjer priset rejält på bilarna.

Det är Nvidia så självklart det blir dyrare

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så en jävla Volvo kommer ha mer beräkningskraft än min dator? Blir till att tömma spargrisen, för det ska då fan inte få ske.

Du är nog frånåkt redan, det sitter redan rätt många styrenheter i bilarna, även innerbelysningen är "styrenheter" (LIN Noder)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hjälpsam

Låter bra, snart kan jag lägga mig och tryna på långturen, bilen tar över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

Det är Nvidia så självklart det blir dyrare

Volvo är bra på att höja priset själva!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nu kommer väl alla som använder bilar som metaforer för datorer bli glada?

Permalänk
Medlem

Ska ha en livslängd på ca 25 år så får bli en jäkligt säker plattform

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Avstängd

Varför poppar en stark elektromagnet under brunslock och popcorn upp i huvudet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Låter som en marknad som AMD borde titta på. Dom har ju rätt fina paket med CPU och gpu i samma paket dock låter zen passande till detta (påstås enligt rykten ska komma en på 250 watt dessutom).

Men får se hur lagarna ska ändras för självkörande bilar ens ska komma på vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bilen på bilden ser ut som en 300ZX haha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felparkerad:

Jag som håller på att övningsköra just nu, känns onödigt när självkörande bilar är nära

Nu betyder ju inte självkörande bilar "Luta dig tillbaka och sov", du är fortfarande ansvarig förare och måste vara uppmärksam på allt.

Skrivet av Gender Bender:

Så en jävla Volvo kommer ha mer beräkningskraft än min dator? Blir till att tömma spargrisen, för det ska då fan inte få ske.

Det har F1 bilar haft i 10+ år för att skicka data åt alla möjliga håll, så det är ingen nyhet.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu kommer volvoraggarna kunna överklocka sin bil för att få svartrök istället för att ställa upp dieselpumpen

Hade inte en aning att de bytt upp sig fån 240 till XC90.

Skrivet av Cooling23:

Hoppas det inte höjer priset rejält på bilarna.

Hade du planer på att köpa en? De kostar redan 700000kr+

Skrivet av philipborg:

Undrat hur många som kommer försöka överklocka dem...

Med tanke på kundkretsen utav dem...ingen

Blir mycket rolig data i Volvo XC90 nu, först CarPlay och nu detta

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det har F1 bilar haft i 10+ år för att skicka data åt alla möjliga håll, så det är ingen nyhet.

Ganska stor skillnad på en F1-bil och Volvo personbil

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Självkörande bilar tycker jag bara låter läskigt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

I alla fall lite bättre än när han ägnade en halvtimme åt att prata om hur han kunde få hastighetsmätare att se snygga ut.