Permalänk
Medlem

Märket Andersson på maxi?

Någon annan som observerat att ICA nu har märket Andersson i sitt sortiment?

Jag trodde detta var Netonnets och Sibas egna märke?

Någon som vet varför?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Någon annan som observerat att ICA nu har märket Andersson i sitt sortiment?

Jag trodde detta var Netonnets och Sibas egna märke?

Någon som vet varför?

Oj, det var intressant. Skulle vara kul att veta.
Troligtvis har de köpt stora volymer av netonnet för att senare sälja vidare?
Dock rena spekulationer från min sida...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@sj6: För att det säljer?

Andersson är i och med SIBA och NoN idag mer etablerat än tidigare. ICAs Supermarkets (om de nu heter det, stora butikerna iaf) ger precis rätt typ av exponering till rätt kundkrets. Alla kan handla på ICA och går man deras labyrint som ofta börjar med filmer, inredning, elektronik osv (innan man når livsmedelsdelen) så är sannolikheten stor att de flesta noterar vad det nu än må vara de exponerar.

Andersson är enligt min analys riktad till konsumenter som inte orkar sätta sig in i elektronik utan letar efter det senaste men gärna till ett pressat pris. De har allt att vinna på att komma in hos ICA och nå deras kunder helt enkelt, win-win!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Andersson är enligt min analys riktad till konsumenter som inte orkar sätta sig in i elektronik utan letar efter det senaste men gärna till ett pressat pris. De har allt att vinna på att komma in hos ICA och nå deras kunder helt enkelt, win-win!

Analys? Åsikt eller?

Tvek att folk som vill ha prisvärd elektronik besöker ICA.

Jag gissar att den överlägsna majoriteten av folk som är intresserade av elektronik men har en stram budget går ut på prisjakt och handlar på nätet.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Andersson är enligt min analys riktad till konsumenter som inte orkar sätta sig in i elektronik utan letar efter det senaste men gärna till ett pressat pris. De har allt att vinna på att komma in hos ICA och nå deras kunder helt enkelt, win-win!

Skrivet av Ain0k:

Analys? Åsikt eller?

Tvek att folk som vill ha prisvärd elektronik besöker ICA.

Jag gissar att den överlägsna majoriteten av folk som är intresserade av elektronik men har en stram budget går ut på prisjakt och handlar på nätet.

Du pratar om en helt annan målgrupp

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Du pratar om en helt annan målgrupp

>letar efter det senaste

Om man vet vad "det senaste" är och är intresserad av att köpa det har man till viss mån ett intresse.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ain0k:

>letar efter det senaste

Om man vet vad "det senaste" är och är intresserad av att köpa det har man till viss mån ett intresse.

Ja, men det är ju inte så det fungerar.

Du kan ju själv tänka dig hur många som vill ha "4K" utan att veta vad det betyder.
Ser man en billig Andersson TV som uppfyller det så finns det väl ingen anledning att leta vidare?

(Från konsumentens synpunkt)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Analys? Åsikt eller?

Tvek att folk som vill ha prisvärd elektronik besöker ICA.

Jag gissar att den överlägsna majoriteten av folk som är intresserade av elektronik men har en stram budget går ut på prisjakt och handlar på nätet.

En analys kan vara allt från löst tyckande till oberoende forskning i mångmiljonklassen. Det står dig fritt att tolka.
Många på Sweclockers handlar i ICAs webbshop när de har erbjudanden, samma pris går ibland att få i butik. Du kanske inte handlar på ICA men det finns absolut en stor andel människor med olika erfarenhet inom teknik som gör det när priset är rätt. För att ta ett exempel så var det ett flertal som högg på deras drönare sist samt en del som var på jakt men missade deras senaste mobilerbjudande.

Skrivet av ChipZ:

Du pratar om en helt annan målgrupp

Helt riktigt.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, men det är ju inte så det fungerar.

Du kan ju själv tänka dig hur många som vill ha "4K" utan att veta vad det betyder.
Ser man en billig Andersson TV som uppfyller det så finns det väl ingen anledning att leta vidare?

(Från konsumentens synpunkt)

Bra beskrivet! Sen ska man kanske nämna att det givetvis finns undantag.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Analys? Åsikt eller?

Tvek att folk som vill ha prisvärd elektronik besöker ICA.

Jag gissar att den överlägsna majoriteten av folk som är intresserade av elektronik men har en stram budget går ut på prisjakt och handlar på nätet.

Tja, det gäller ju att vara objektiv. Bara för det är på ICA så behöver det inte vara kasst.
Men ja som du sa internet är din bästa vän när det gäller sånt här.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att ICA gjort en upphandling på TV-apparater av större storlek, och SIBA-koncernen då inkommit med det bästa budet. Sedan tidigare säljer ju ICA apparater av märket Handic (en gång i tiden återförsäljare av kommunikationsradios och Commodore, sedan 1988 ägt av Bergsala) men de görs kanske inte större än 22" och då behövs ett till budgetmärke för större TV-apparater.