Badges och Booster packs på steam

Permalänk
Medlem

Badges och Booster packs på steam

Hej!
Jag har en fråga angående booster packs på steam. Måste man ha en komplett samling av alla korten för ett spel kvar i sin inventory för att kunna få booster packs eller kan man göra en badge av korten men ändå vara mottaglig för booster packs?

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått det som så kan du få ett booster pack i ditt spel så fort du fått de automatiska korten (brukar vara 3-4 beroende på spel). men det kan också vara om man fått alla korten. Sedan ju högre steam LVL så har du en högre chans att få booster pack. Jag har aldrig fått ett booster pack men brorsan har fått ett. Jag är LVL 15 på steam så..
https://steamcommunity.com/tradingcards/faq

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Vad jag har förstått det som så kan du få ett booster pack i ditt spel så fort du fått de automatiska korten (brukar vara 3-4 beroende på spel). men det kan också vara om man fått alla korten. Sedan ju högre steam LVL så har du en högre chans att få booster pack. Jag har aldrig fått ett booster pack men brorsan har fått ett. Jag är LVL 15 på steam så..
https://steamcommunity.com/tradingcards/faq

Japp, har koll på allt det där. Undrade bara ifall man kunde göra en badge av alla kort man fått/köpt men ändå vara mottaglig för booster packs, men som jag fattat det hela så skall det gå bra så länge du fått alla drops ifrån spelet och är inne på steam minst en gång i veckan. Får hoppas att det stämmer.

EDIT: Vilken level har din bror och fick han något vettigt in sin booster pack?

Permalänk
Medlem

Han är 11 nu men han var kanske 9 då. Men jag har sett folk som får ett pack i veckan men då är de i lvl 130 typ

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

du måste vara lvl 10 för att få booster packs.
jag har fått 14 booster packs och endast fått i spel som jag har en badge i.
du får 3 kort i varje booster pack

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

du måste vara lvl 10 för att få booster packs.
jag har fått 14 booster packs och endast fått i spel som jag har en badge i.
du får 3 kort i varje booster pack

Vad har du för level? Jag ligger på level 20 just nu.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om du har fått en badge i det spelet eller ej, den enda begränsningen är att du måste vara minst lvl 10.
Har fått ett flertal packs å då är jag i lvl 15 (inte orkar brytt mig om att gå högre), då har dem vart för Payday 2(ingen badge) samt för CS:GO (Badge)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Vad har du för level? Jag ligger på level 20 just nu.

är lvl 25

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det spelar ingen roll om du har fått en badge i det spelet eller ej, den enda begränsningen är att du måste vara minst lvl 10.
Har fått ett flertal packs å då är jag i lvl 15 (inte orkar brytt mig om att gå högre), då har dem vart för Payday 2(ingen badge) samt för CS:GO (Badge)

Skrivet av Christley:

är lvl 25

Okey. Men om jag fattat det rätt så har man lika stor chans om man är level 20 som 25 då? Mellan 20-30 är det lika stor chans för drop?
Håller ni på och lägger tid på communityn osv eller spelar ni bara? Hur många spel har ni som är mottagliga för booster packs?

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Okey. Men om jag fattat det rätt så har man lika stor chans om man är level 20 som 25 då? Mellan 20-30 är det lika stor chans för drop?
Håller ni på och lägger tid på communityn osv eller spelar ni bara? Hur många spel har ni som är mottagliga för booster packs?

Mvh
Daniel

är lika stor chans ja.
jag spelar bara och gör lite badges när jag kommer över någon billig sak.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

är lika stor chans ja.
jag spelar bara och gör lite badges när jag kommer över någon billig sak.

Okey. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Det är större chans per 10 level's upp till 50, varje 10 levels ökar drop chans med 20%.

Dock notera att även om du är level 50+ så betyder det inte att du får dom väldigt ofta, jag är själv level 6x och får 2-3 booster packs i månaden och då har jag även 14xx spel jag också kan få drops från, så förvänta er inte många.

Men som nämnt redan i tråden så måste du vara level 10 minst.
Samt du måste ha spelat spelet tills du fått alla kort från spelet i fråga, du behöver inga badges alls i spelet.

Vill du veta mer så gå till din 'Badges' sida på steam, längst upp har du en knapp som heter "View my booster pack eligibility", enbart dessa spel kan du få drops av.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det är större chans per 10 level's upp till 50, varje 10 levels ökar drop chans med 20%.

Dock notera att även om du är level 50+ så betyder det inte att du får dom väldigt ofta, jag är själv level 6x och får 2-3 booster packs i månaden och då har jag även 14xx spel jag också kan få drops från, så förvänta er inte många.

Men som nämnt redan i tråden så måste du vara level 10 minst.
Samt du måste ha spelat spelet tills du fått alla kort från spelet i fråga, du behöver inga badges alls i spelet.

Vill du veta mer så gå till din 'Badges' sida på steam, längst upp har du en knapp som heter "View my booster pack eligibility", enbart dessa spel kan du få drops av.

Så du är alltså över level 60 och har över 1400 spel som är mottagbara för drops och får bara 2-3 drops i månaden??
Wow! Det är ju riktigt snålt av dem måste jag säga! Jag är level 22 och har just nu 22 spel som är mottagliga för drops. Blir fler senare idag dock, men det är ju mil ifrån dina stats. Trodde verkligen att det var ett lite generösare system än så i alla fall när man ändå spenderar såpass mycket pengar på spel och samlarkort....

Allt det andra hade jag dock koll på vid där här laget men det är ändå fint att du förtydligade. Tack för ditt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Så du är alltså över level 60 och har över 1400 spel som är mottagbara för drops och får bara 2-3 drops i månaden??
Wow! Det är ju riktigt snålt av dem måste jag säga! Jag är level 22 och har just nu 22 spel som är mottagliga för drops. Blir fler senare idag dock, men det är ju mil ifrån dina stats. Trodde verkligen att det var ett lite generösare system än så i alla fall när man ändå spenderar såpass mycket pengar på spel och samlarkort....

Allt det andra hade jag dock koll på vid där här laget men det är ändå fint att du förtydligade. Tack för ditt inlägg.

Tänk på att du inte får drops så länge du inte har köpt något på steam. Varje dollar eller hur det är, ger dig ett kort.
Booster packs är en annan femma.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tänk på att du inte får drops så länge du inte har köpt något på steam. Varje dollar eller hur det är, ger dig ett kort.
Booster packs är en annan femma.

Nu har du nog varit på flaskan här. Man får card drops om man spenderar pengar i gratisspel eller spel som tex cs go men det har som sagt inget med booster packs att göra alls. Däremot så finns det en möjlighet att det krävs att någon måste skapa ett booster pack för det spelet/spelen som du har rätt att få booster packs ifrån och det kanske är så att det är för få som skapar booster packs vilket gör att det är svårt att få drops trots hög level och många antal spel.

Permalänk
Medlem

Livar upp en gammal tråd, köpte för inte så länge sedan Payday 2 och har ett antal Trading Cards, vad är de till för och bör/ska man göra om dem till gems? 1x Chains, 1x Dallas och 3x Hector.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Livar upp en gammal tråd, köpte för inte så länge sedan Payday 2 och har ett antal Trading Cards, vad är de till för och bör/ska man göra om dem till gems? 1x Chains, 1x Dallas och 3x Hector.

Antingen använder du dem till ditt egna behov, t.ex. skapar en badge och får XP till din steam-profil, eller så säljer du dem på market för ungefär 0.10€ (priserna på korten brukar ligga kring denna summa) styck.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB