Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Skippo:

@andreas_dock: Har själv gjort 2,5mm till 3,5mm adaptern. Man desarmerar en standard 2,5 mm och 3,5 mm kontakt totalt (spelar ingen roll fast själva kontakten i standard utförande är för stor för QC25 hålet). Bort med samtlig plast runt kontakten (enbart metalldelarna på kontakten skall vara kvar). Sen är det väldigt enkelt att löda tre nya korta kablar mellan bägge kontakters löd-öar (eller vad man nu kallar dem) och sätta en kort krympslang mellan kontakterna. Det blir hur stabilt som helst (speciellt ifall du använder lite grövre kabel). I princip kommer adaptern givetvis att fungera med vilken blåtandmottagare som helst som bara har 3,5mm ingång. Den jag har är en gammal Sony ericsson HBH-ds205.

Om du köper en st valfri 2,5mm hane -2,5mm hane samt en st 3,5mm hane-3,5 hane kabel så får du två adaptrar med mindre jobb än hittills skulle jag kunna tänka mig.

Riktigt bra och smarta idéer!
Får se om jag tar detta till en ny prototyp enligt dina tankar.

Får swisha över en "inventors-fee" isåfall om det blir försäljning osv

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Grymt nice att du lyckats löda ihop kablarna. Varit på samma spår men inte lyckats att löda ihop min extra kabel som jag klippt isär.

Bose QC25 - Sony SBH20 Bracket v0.3.0

Men jag har använt gummiband tillsammans med min 3d printade "bracket" sen i höstas som fungerat väldigt bra. Jobbar med version 4 av bracketen men då målet varit att göra den mer slimmad och "avrundad" så har jag haft problem med skala vid printning.

felstavning
Permalänk

Lagt ut version 4 publikt också om någon vill ta vid.

Bose QC25 - Sony SBH20 Bracket v0.4.0 - Work in progress - BETA

Ville få till "böjen" så den blev perfekt efter bågen på QC25. Men inte fått till marginalerna tillräckligt bra. Jag kan slipa till det med min dremel men vill att modellen ska gå att använda utan extra handarbete.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Men blir inte ljudupptagningen typ... asdålig om du använder SBH20 som handsfree som du visar i detta exempel ? @carlloaodin

Tackar för komplimangen ang. lödningen.
Det värmer

Jag är bara hobby-lödare men har lärt mig lite genom åren.
Praktisk erfarenhet är det enda som gäller när det kommer till lödning och svetsning!
Kan väl säga att alla Xbox360 -konsoler man moddat genom åren till vänner, bekanta, vänners vänner etc. har gett resultat idag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Men blir inte ljudupptagningen typ... asdålig om du använder SBH20 som handsfree som du visar i detta exempel ? @carl_loa_odin

Haha jo den är nog super kass. Har inte testat. Jag använder SBH20 endast för musik. Placeringen blev så då den inte tar i huvudet och den får plats när jag fäller ner den i fodralet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av carlloaodin:

Haha jo den är nog super kass. Har inte testat. Jag använder SBH20 endast för musik. Placeringen blev så då den inte tar i huvudet och den får plats när jag fäller ner den i fodralet.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jo ok då är jag med
Jag använder ju min SBH20 på Bose QC25 som headset till min mobiltelefon i jobbet, som tillika är en sk. "MobileExtension"
Alltså min fasta kontorstelefon är kopplad direkt till mobilen och därmed blir det att alla samtal jag tar - gör jag genom mobilen.

Då måste mitt headset funka bra, och med placeringen jag använder - gör den det

Men om inte detta är ett krav för dig, förstår jag din placering.
Och det ser riktigt smutt ut !! (gissar att du har tillgång till en 3D-skrivare?)

Det första när såg rev. 0.3 och 0.4 var att "men shit, den måste gå emot hvuudet?, men det gör den inte menar du ?
Riktigt snyggt isåfall!

.. tänk vad en RIKTIG KABEL, skräddarsydd - hade kunnat göra där...

Mmmm.
Får kanske slå våra kloka hjärnor ihop!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Det är ganska stor båge på QC25. Så känner inte av den.

Har en printer hemma, blir inga mästerverk men bitar kommer det ut

Säg till om du vill ha en bracket. Kan posta via posten

Måste göra om v4 i blender eller autocad så jag får rundare kurva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat och varbergare är du också

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Bra tanke men till QC25 borde man använda en bluetooth adapter som stödjer Apt-X. Blir lite för stora förluster i ljudkvalité annars.

Tex:

http://www.aptx.com/product/lg-bts1-bluetoothr-stereo-headset

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av 2000+:

Bra tanke men till QC25 borde man använda en bluetooth adapter som stödjer Apt-X. Blir lite för stora förluster i ljudkvalité annars.

Tex:

http://www.aptx.com/product/lg-bts1-bluetoothr-stereo-headset

Beror ju såklart vad man lyssnar på för saker med, men detta är lite "proof of concept".
Använde denna mottagaren utav 2st anledningar;

1. Billig
2. Bättre kompatibilitet

Vart kan man köpa detta AptX BT kitt du visade?
Fanns inga ÅF via prisjakt...

Ser annars väldigt likt ut SBH20 och därmed minst lika smidigt / funktionellt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Maarus:

Snyggt jobbat och varbergare är du också

Jajjamensan vettu!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Beror ju såklart vad man lyssnar på för saker med, men detta är lite "proof of concept".
Använde denna mottagaren utav 2st anledningar;

1. Billig
2. Bättre kompatibilitet

Vart kan man köpa detta AptX BT kitt du visade?
Fanns inga ÅF via prisjakt...

Ser annars väldigt likt ut SBH20 och därmed minst lika smidigt / funktionellt.

Jag vet faktiskt inte vart man kan köpa det, verkar vara svårt att få tag på i Sverige. Jag hitta min på en mässa. Även Samsung har ett, men det är också gammalt nu. Såldes för runt 2 år sedan...

http://www.aptx.com/product/samsung-hs3000-bluetoothr-clip-he...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Livsnjutare 😎

Sony SBH20 är BT 3.0 -standard på och detta ger mig A2DP, AVRCP, HFP, HSP standarderna.
SÅ det är redna hör kvalitet på ljudet.

Det som BT 4.0, 4.1 eller 4.2 skulle ge mig är i princip bara bättre räckvidd och lägre strömförbrukning, så SBH20 är fortfarande ett mycket komponent headset/bt-modul för att göra vilka hörlurar du vill trådlösa!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tänkte bara bekräfta att Sony SBH20 fungerar utmärkt tillsammans med mina Bose QC25 och min iPhone 6! Riktigt härligt att slippa sladden och samtidigt undvika att betala 4 000 kr (!!!) för QC35. Man kan inte spela riktigt lika högt som när man kör med sladden direkt till telefonen men det är absolut tillräckligt.

För den som inte orkar tillverka en egen sladd finns det uppsjö av sladdar på Ebay som fungerar. Till exempel denna (1.5 ft) som jag använder: http://www.ebay.com/itm/201415747053

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB