Råd om abonnemang och operatör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013

Råd om abonnemang och operatör

Hejsan!

Har bara lite frågor om dagens operatörer hur folk har med sin täcknings osv. De flesta forum m.m jag hittar är från 2013, vill gärna ha en uppdaterad information om operatörerna.

Jag funderar på den nya iPhone 6s Plus 64GB fast vet inte vilken operatör jag ska välja. Just nu har jag halebop rubbet liten med 2GB surf men 2 kommer inte räcka ifall jag byter mobil. Så vad tycker ni?

Om vi jämför mellan dom större operatörerna Tele2, Telenor, Telia, Halebop och Tre. Vad har ni för erfarenhet av dessa? Jag har endast använt halebop så vet inget om de andra personligen, endast lite av vad andra har sagt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Tobbe_:

Hejsan!

Har bara lite frågor om dagens operatörer hur folk har med sin täcknings osv. De flesta forum m.m jag hittar är från 2013, vill gärna ha en uppdaterad information om operatörerna.

Jag funderar på den nya iPhone 6s Plus 64GB fast vet inte vilken operatör jag ska välja. Just nu har jag halebop rubbet liten med 2GB surf men 2 kommer inte räcka ifall jag byter mobil. Så vad tycker ni?

Om vi jämför mellan dom större operatörerna Tele2, Telenor, Telia, Halebop och Tre. Vad har ni för erfarenhet av dessa? Jag har endast använt halebop så vet inget om de andra personligen, endast lite av vad andra har sagt.

Nu vet jag inte hur täckningen är i Värnamo men det kan du nog kolla på respektive operatörs sida. Jag själv har 95:- i månaden med 1 GB data, så köper jag till mer data om och när jag behöver. Det blir max 295:- i månaden för 11 GB. Då är det "bara" 200 minuters samtal dock, som jag ännu inte använt upp.

E: Glömde nämna operatören Comviq.

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume(å)
Registrerad
Jun 2013

Jag har Vimla och är supernöjd

// i7 4770 // Asus Strix 1070 //

signin' out

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Telia/Halebop funkar bra här i norr. Kör med Halebop Rubbet Liten (2gb surf, 1000 sms, 100 samtal) och det räcker gott för mitt ändamål.

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Acer X34P + Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Varmilo VA109M [MX Clear], Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~24 TB (1 Parity disk)
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013

Någon av er som har erfarenhet av Tele2? Läst att dom inte var så jättebra för 3 år sedan men nu? Dom är rätt billiga men...varför är ju frågan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Titta på respektive operatörs täckningskartor.
Hallon har prisvärda abonnemang och likaså Vimla.

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2013

Comviq fastpris mini 200 minuter/månad
Funkar utmärkt om du inte ringer så mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Tobbe_:

Någon av er som har erfarenhet av Tele2? Läst att dom inte var så jättebra för 3 år sedan men nu? Dom är rätt billiga men...varför är ju frågan

Jag har haft Tele2/Comviq i 11 år och det har varit väldigt få ställen jag har haft problem med dom. så länge man inte åker in i mitten av Norrland typ, och har en telefon som stödjer alla Tele2/Telenors 4G nät, och då 900 bandet, som är en väldigt udda frekvens, så borde du bli nöjd. Dom har och håller på och bygger ut sitt nät till 90% yttäckning. Just nu ligger dom runt 80%. Har haft betydligt mer problem med Tre, särskilt utanför städer

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Jag har Telia på min telefon men resten halva familjen kör tre pga att det var riktigt bra deals någon gång. Annars brukar tre vara ganska dyra.
Jag har ALLTID bättre hastighet jämfört med deras 4g (min är en LG G3 och brorsan har en Z1C som vad jag vet är bättre på uppkopplingshastighet än min ).
Jag har aldrig problem med täckning på västkusten och i Västerås och det är bara på tåget jag har haft problem och det är lite självklart.
150kr månaden kontantkort 5,5GB surf (med 100min samtal och massa SMS) hade jag innan men nu kör jag 2GB för ca 50 kr månaden och vanlig refill lista på samtal och SMS då jag ringer så lite.
Har du en telefon som stödjer LTE band 20 (800MHz) så är telia ett bra val då det är väl utbyggt nät (gamla 3g vad jag vet).

Jag har några kompisar som har tele2 och telenor och de har ofta sämre nät och uppkoppling än de jag känner med tre eller telia. Sedan finns det ju de företagen som går under andra namn men på samma nät. T.ex. hallon, halebop

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Det är inte extremt stor skillnad på täckningen i dagsläget, men du kan ju alltid kolla deras täckningskarta på varje operatörs hemsida.

Telia, Tele2, Comviq delar alla 3G nät
Telenor, Vimla, Tele2, Comviq delar 2G/4G nät

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av SprengdPanda:

Det är inte extremt stor skillnad på täckningen i dagsläget, men du kan ju alltid kolla deras täckningskarta på varje operatörs hemsida.

Telia, Tele2, Comviq delar alla 3G nät
Telenor, Vimla, Tele2, Comviq delar 2G/4G nät

Måste rätta dig. Telia bygger delvis eget 3G på, på 3G900 bandet, och det märks rätt så stor skillnad nu mera om man kollar täckningskartorna mellan Tele2 och Telia i Norrland

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig