Råd om abonnemang och operatör

Permalänk
Medlem

Råd om abonnemang och operatör

Hejsan!

Har bara lite frågor om dagens operatörer hur folk har med sin täcknings osv. De flesta forum m.m jag hittar är från 2013, vill gärna ha en uppdaterad information om operatörerna.

Jag funderar på den nya iPhone 6s Plus 64GB fast vet inte vilken operatör jag ska välja. Just nu har jag halebop rubbet liten med 2GB surf men 2 kommer inte räcka ifall jag byter mobil. Så vad tycker ni?

Om vi jämför mellan dom större operatörerna Tele2, Telenor, Telia, Halebop och Tre. Vad har ni för erfarenhet av dessa? Jag har endast använt halebop så vet inget om de andra personligen, endast lite av vad andra har sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Hejsan!

Har bara lite frågor om dagens operatörer hur folk har med sin täcknings osv. De flesta forum m.m jag hittar är från 2013, vill gärna ha en uppdaterad information om operatörerna.

Jag funderar på den nya iPhone 6s Plus 64GB fast vet inte vilken operatör jag ska välja. Just nu har jag halebop rubbet liten med 2GB surf men 2 kommer inte räcka ifall jag byter mobil. Så vad tycker ni?

Om vi jämför mellan dom större operatörerna Tele2, Telenor, Telia, Halebop och Tre. Vad har ni för erfarenhet av dessa? Jag har endast använt halebop så vet inget om de andra personligen, endast lite av vad andra har sagt.

Nu vet jag inte hur täckningen är i Värnamo men det kan du nog kolla på respektive operatörs sida. Jag själv har 95:- i månaden med 1 GB data, så köper jag till mer data om och när jag behöver. Det blir max 295:- i månaden för 11 GB. Då är det "bara" 200 minuters samtal dock, som jag ännu inte använt upp.

E: Glömde nämna operatören Comviq.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Jag har Vimla och är supernöjd

Permalänk
Medlem

Telia/Halebop funkar bra här i norr. Kör med Halebop Rubbet Liten (2gb surf, 1000 sms, 100 samtal) och det räcker gott för mitt ändamål.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon av er som har erfarenhet av Tele2? Läst att dom inte var så jättebra för 3 år sedan men nu? Dom är rätt billiga men...varför är ju frågan

Permalänk

Titta på respektive operatörs täckningskartor.
Hallon har prisvärda abonnemang och likaså Vimla.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk

Comviq fastpris mini 200 minuter/månad
Funkar utmärkt om du inte ringer så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Någon av er som har erfarenhet av Tele2? Läst att dom inte var så jättebra för 3 år sedan men nu? Dom är rätt billiga men...varför är ju frågan

Jag har haft Tele2/Comviq i 11 år och det har varit väldigt få ställen jag har haft problem med dom. så länge man inte åker in i mitten av Norrland typ, och har en telefon som stödjer alla Tele2/Telenors 4G nät, och då 900 bandet, som är en väldigt udda frekvens, så borde du bli nöjd. Dom har och håller på och bygger ut sitt nät till 90% yttäckning. Just nu ligger dom runt 80%. Har haft betydligt mer problem med Tre, särskilt utanför städer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har Telia på min telefon men resten halva familjen kör tre pga att det var riktigt bra deals någon gång. Annars brukar tre vara ganska dyra.
Jag har ALLTID bättre hastighet jämfört med deras 4g (min är en LG G3 och brorsan har en Z1C som vad jag vet är bättre på uppkopplingshastighet än min ).
Jag har aldrig problem med täckning på västkusten och i Västerås och det är bara på tåget jag har haft problem och det är lite självklart.
150kr månaden kontantkort 5,5GB surf (med 100min samtal och massa SMS) hade jag innan men nu kör jag 2GB för ca 50 kr månaden och vanlig refill lista på samtal och SMS då jag ringer så lite.
Har du en telefon som stödjer LTE band 20 (800MHz) så är telia ett bra val då det är väl utbyggt nät (gamla 3g vad jag vet).

Jag har några kompisar som har tele2 och telenor och de har ofta sämre nät och uppkoppling än de jag känner med tre eller telia. Sedan finns det ju de företagen som går under andra namn men på samma nät. T.ex. hallon, halebop

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv

Det är inte extremt stor skillnad på täckningen i dagsläget, men du kan ju alltid kolla deras täckningskarta på varje operatörs hemsida.

Telia, Tele2, Comviq delar alla 3G nät
Telenor, Vimla, Tele2, Comviq delar 2G/4G nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det är inte extremt stor skillnad på täckningen i dagsläget, men du kan ju alltid kolla deras täckningskarta på varje operatörs hemsida.

Telia, Tele2, Comviq delar alla 3G nät
Telenor, Vimla, Tele2, Comviq delar 2G/4G nät

Måste rätta dig. Telia bygger delvis eget 3G på, på 3G900 bandet, och det märks rätt så stor skillnad nu mera om man kollar täckningskartorna mellan Tele2 och Telia i Norrland

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig