Paypal banköverföring

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Paypal banköverföring

Nu är det så att jag försökt koppla mitt bank konto för att överföra pengar från paypal till bank-kontot.

Jag skrev in följande, men tog bort sista siffran alltså fyran. För att det skulle bli 14 siffror sammanlagt.

Har jag gjort fel? Var är det femman i clearing nummret man skulle tagit bort?
1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Processor Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz
2x Video Card NVIDIA GeForce GTX 970
RAM 8.0 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Normalt skriver man kontonumret först sen clearingnummer utan streck, 12345678901234

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Du skall aldrig ta bort siffror från ditt kontonummer.

Så ja. Det är 5:an i ditt clearingnummer som skall bort om du har för många siffror enligt paypal.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av redgroove:

Nu är det så att jag försökt koppla mitt bank konto för att överföra pengar från paypal till bank-kontot.

Jag skrev in följande, men tog bort sista siffran alltså fyran. För att det skulle bli 14 siffror sammanlagt.

1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Exempel:
1234-5,678 901 234-4
Blir då 1234 678 901 2344
Dvs ta bort sista siffran i clearing-nr som tidigare påtalat.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av redgroove:

1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Japp, se denna tråden på Swedbanks Facebook-sida.

Citat:

(Tagit bort FB-namn) Problemet kan bero på att PayPal för bankkonto accepterar maximalt 14 siffror. För Swedbankkonto med komplett clearingnummer inklusive kontrollsiffra (5 siffror totalt) blir det 15 siffror. Bortse från clearingnumrets femte siffra (kontrollsiffran), sk...See More
Like · Reply · 8 · February 5, 2015 at 10:53am · Edited

Swedbank Sverige Hej xxxx! Det stämmer precis som du skriver att man kan ta bort den sista siffran i clearingnumret helt och hållet och skriver då in 14 siffror istället. Då ska det förhoppningsvis fungera bättre smile emoticon Ha en bra dag! /Marielle

Edit: För slö.. :/

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

RAM 8.0 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Sen vart det också någon som påstod att man skulle skriva in SWEDSESS istället för Swedbank under bank namn??

RAM 8.0 GB

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av redgroove:

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

Kontakta Paypal asap. Du kan även kontakta Swedbank och förklara läget.

Skrivet av redgroove:

Sen vart det också någon som påstod att man skulle skriva in SWEDSESS istället för Swedbank under bank namn??

Det ska dock inte spela någon större roll, SWEDSESS är Swedbanks BIC-namn (används när man skickar pengar till utlandet).

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Okej, tackar för hjälpen. Får väl ringa paypal imorgon. Skickade iväg ett email nu. @screamin-daemon:

RAM 8.0 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Tyvärr så tror jag inte att Paypal kan hjälpa dig: https://www.paypal.com/selfhelp/article/FAQ855

Skrivet av Paypal kundtjänst (FAQ):

Hur avbryter jag ett uttag?
När du väl har begärt ett uttag från ditt PayPal-konto går det tyvärr inte att avbryta det.

Lite surt också att kundtjänsten (via telefon) inte öppnar förrän på måndag kl 09:00.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av redgroove:

Tackar för hjälpen btw.

Det lär det inte göra då du skickar till ett bankkonto.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av redgroove:

Tackar för hjälpen btw.

Om du har skickat pengar till ett felaktigt inskrivit konto kommer pengarna att studsa bara och kommer tillbaka till paypalkontot och du får betala några kronor i avgift.

Skrivet av redgroove:

Paypal använder inte BIC då slantarna skickas enbart nationellt från deras konto på SEB
Men om det funkar eller inte att skriva SWEDSESS vet jag inte.

Jag som kör Nordea som bank har skrivit Nordea där i mitt paypal.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Jag funderar på om det är möjligt att göra en betalning via PayPal anonymt så att mottagaren inte ser mitt namn?

Stationär: Asus ROG Strix Z270H Gaming | Intel Core i7 7700K @ 4,2 GHz | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 850 EVO SSD 500 GB | Corsair RM750X | Fractal Design Define R5
Laptop: HP Pavilion 14 | Intel Core i5-8250U @ 3,4 GHz | GeForce MX150 | 8 GB DDR4 RAM @ 2400 MHz | 256 GB PCIe SSD
Tillbehör: ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-50 | QPAD 8K Optical | Kingston HyperX Cloud II | Asus RT-N56U

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Jesper88:

Jag funderar på om det är möjligt att göra en betalning via PayPal anonymt så att mottagaren inte ser mitt namn?

Nej.
Fråga på det hela: Varför skulle du vilja göra en betalning anonymt via PayPal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Vi hade tänkt lura en kamrat, men då sket det sig

Stationär: Asus ROG Strix Z270H Gaming | Intel Core i7 7700K @ 4,2 GHz | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 850 EVO SSD 500 GB | Corsair RM750X | Fractal Design Define R5
Laptop: HP Pavilion 14 | Intel Core i5-8250U @ 3,4 GHz | GeForce MX150 | 8 GB DDR4 RAM @ 2400 MHz | 256 GB PCIe SSD
Tillbehör: ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-50 | QPAD 8K Optical | Kingston HyperX Cloud II | Asus RT-N56U

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Jesper88:

Vi hade tänkt lura en kamrat, men då sket det sig

Kan utveckla mitt svar lite mer.
Svart nej gäller således när det är betalkort/kreditkort som är personliga. Dvs att det står ett visst namn på kortet.

Svar ja: Nu vet jag inte längre om det finns kvar att köpa och använda i Sverige, men det finns ju opersonliga "kontantkort" som är visa/mastercard om jag inte minns fel (SpendOn). Är det ett opersonligt kort utan något tryckt namn på kortet så kan man ju ange vem som helst som avsändare vid betalning, laglig väg.