Problem med grafik eller dator

Permalänk

Problem med grafik eller dator

Hejsan grabben fick the hunter 2015 i julklapp men jag får det inte till att fungera riktigt,jag vet att vi har ett dåligt grafikkort men titta på minimum krav så ska datorn uppfylla det, har satt ner den på lägsta grafik men ända går så segt i bilden när man vrider sig,det flyter inte,kanske någon annan här inne som har spelat detta spel.

Intel Core i7 proccessor 3.2 Ghz
128 Gb SSD + 1000 Gb Hdd
24 Gb RAM (Corsair specialminnen för bättre kylning)
AMD Radeon HD6950 2GB minne (Grafikkort)
Grym Corsair H55 kylare
Windows 8.1 Pro (Originalt)

Kör nu win10.

Detaljerat:

Moderkort
ASUS Rampage III Formula
1 x PS/2-tangentbord
1 x TOSLINK
1 x FireWire - 6 stifts FireWire
1 x LAN (Gigabit Ethernet)
2 x USB 3.0
7 x USB 2.0
1 x ljudutgång - mini-jack
1 x ljudingång - mini-jack
1 x mikrofon - mini-jack
1 x ljudingång (sidosurround) - mini-jack
1 x ljudutgång (bakre) - mini-jack
1 x ljudutgång (center/subwoofer) - mini-jack
Proccessor
Intel Core i7 960
Fyrkärnig
L2 - 4 x 256 KB
L3 - 8 MB
3.2 GHz
Cacheminne 8mb
Kylare: Corsair Hydro H55
Grafikkort
AMD RADEON HD6950 2GB GDDR5
Frekvens: 800 Mhz
Typ: GDDR5
Minne: 2Gb
Frekvens: 1250 Mhz
Bussbredd: 256 bitar
Utgångar: 2 x DVI, 1x HDMI, 2x Displayport
RAM-Minne
Corsair 24GB CL9 1600Mhz VENGEANCE
Hårddisk
Corsair CSSD-F120GB2 120 GB + 1TB HDD
Chassi
NZXT Guardian 921RB Blue LED

Sen har vi fiber 100 MB,sen vet jag ju inte uppkoppling på deras server heller man kan inte välja
Kanske någon som kan hjälpa mig och tänka sig vad felet är.mvh Micke

Permalänk
Medlem

@Micke4800
Är det bara de spelet som bråkar eller är de fler spel?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: hej och tack vi spelar inte så mycket på den men jag har ju spelat far cry 4 på den och då funka det ju bra grabben har Farmingsimulator 2015 som han tycker är kul och det funkar också bra men wolfenstein testade jag men där gick jag bet antagligen för krävande för grafikkortet,,? Men annars funkar datorn bra i övrigt,sen har dom support på the hunter men dom sitter i England tror jag det va så man drar sig för att sitta och mejla dom om detta på engelska,mvh Micke

Permalänk

Försökte lägga in ett screenshot men det gick inte men efter installationen så kom det upp ett fel meddelande upp====citat=Please resolve the following : a newer verision of Microsoft visual C++ 2010 redistributable has been detected on the machine.mvh Micke

Permalänk

Kompletterar med mer från det felmeddelandet citat=setup has detected that this computer does not meet the requirments to install this software. The following blocking issues must be resolved befogenheter you can install Microsoft visual C++2010 x86 redistributable setup software package......så förstår inte riktigt,mvh Micke

Permalänk
Medlem

@Micke4800
Se över dina drivrutiner så du har senaste till ditt grafikkort se om även om det kanske är nåt program som ligger och drar kraft i bakgrunden när du spelar.

Du kan även prova att installera om Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: ok tack är i oförsig ganska säker på att det senaste drivrutinen till Grafikortet,sen har jag bara gjort uppgradering till win 10 i somras får kika mer imorgon men lite frustrende när man inte får ordning på det och inte minst när man köpt spelet och inte kan få support på telefon i Sverige tack bärplockarn

Permalänk

Finns det ingen som har nåt tips någon måste ju ha någon teori på vad som är fel här

Permalänk
Medlem

@Micke4800:
Jag googlade lite igår när jag såg denna tråden men det var lättare sagt än gjort. Hittade ett på cdon vilket jag antar är det ni köpt, men sen fanns det något/några free2play också. Svårt att försöka googla sig till en lösning när det dyker upp alla möjliga jägarspel på samma sök.

Du kan alltid testa att installera om spelet ifall du inte gjort det redan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om du endast uppgraderat till Win10 så borde du göra en clean install av Windows.

Permalänk
Medlem

Om spelet är på steam, kör verifiera spelfiler/verify game cache/file eller nått va det nu heter. Du hittar det om du högerklickar på spelet i biblioteket sen tar du alternativ sen får du leta upp det där någonstans.