Behöver något att spela som tidsfördriv

Permalänk
Medlem

Steamworld Dig 2!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag avundas folk som kan spela bara en timme.
Sätter jag mig och spelar något blir jag sittande tills det är två timmar efter läggdags.

Permalänk
Medlem

Simulatorspel är oftast det som brukar vara det jag tillbringar i timmar streck som jag kan spela hur länge som helst, Cities: Skylines, Planet Coaster, The Sims och m.m.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Witcher 3, This War of Mine, Day of Infamy, Baldur's Gate: Enhanced Edition 1&2, Dues Ex:Human Revolution, The Long Dark, Alien:Isolation, PUBG.

Witcher 3 är speciellt bra om du har begränsat med tid. Du kan spara när som helst och det finns fast travel. Du kan göra alla quests eller så kan du bara göra main quest.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

1. Total War Rome
2. Total War Rome II
3. Total War Shogun 2
4. WoW aka World of Warcraft, om man kan tolerera att alla hoppar & hoppar runt i ett fantasy spel.
5. Civilization 1, 2 och 3
6. Caesar 3
7. Tom Clancy Vegas 2 om och om igen!

Permalänk
Medlem

Shovel knight är fruktansvärt bra sidscrollande äventyr med ett väldigt bra soundtrack.
Fifa är roligt om man gillar fotboll.
Mafia 3 är open world som är riktigt bra.
Total War Rome 2 som blobster skriver är väldigt bra strategispel, realtid blandat med turordningsbaserat.
Portal 1 och 2

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Hoppas TS hittat något att spela då ni svarat på en tråd som snart fyller 1 1/2 år.

Hahaha, och nu är samma tråd uppväckt än en gång, och till råga på allt promotad av SweC-stabben

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

World of tanks. Grymt bra free to play spel. En match är i snitt 5 min men kan ta max 15 min.. har ingen vunnit då blir det draw. Dör du är det bara å hoppa ut och köra en ny match

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

En match Dota 2 om dagen

Permalänk
Entusiast

Nation Red

Permalänk
Medlem

World of Warcraft helt klar, tiden rusar iväg!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Factorio. Som någon skrev i en recention, det enda spelet man förlorar, och får mer hjärnceller på samma gång...
Nu e klockan 0740 och jag har inte sovit än för jag gick vilse i min megafabrik

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

World of warships en match är max 20min.
Free to play och grymt skoj. Dessutom så är det relativt lättdrivet.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Vangen:

Simulatorspel är oftast det som brukar vara det jag tillbringar i timmar streck som jag kan spela hur länge som helst, Cities: Skylines, Planet Coaster, The Sims och m.m.

Om man är ett fan av gamla goa Roller Coaster Tycoon 2. Är Planet Coaster trogen det gamla konceptet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Om du gillar musik så kan du ju pröva osu! kostar inget heller om du inte känner dig villig att donera din först födde eller pengar till Peppy. Finns ganska blandat med musik, oftast är det någon speciell typ man fastnar för och med tiden lär man sig att gilla musik utanför sin egen comfort zone. Eller inte, länkar lite exempel men det finns all slags musik, man får leta efter det man gillar.

https://osu.ppy.sh/

Drum and Bass

Power metal

Anime OST/ED

Nightcore

Spelet kan vara svårt att komma in i men ger man inte upp så brukar dom flesta kunna spela svårare banor(hard) efter en vecka. Genomsnittsbanan är nog 1-4 minuter lång.

Permalänk
Inaktiv

Spelar Dying Light för stunden

Permalänk

Alltså seriöst...deras aim är ju ganska galen. Jag försöker hitta min optimala mouse sens/DPI-setting i Titanfall 2 men har fortfarande inte lyckats efter 1 år spelande.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför olika forumtrådar länkas till förstasidan ständigt och jämt numera. Dessutom ofta med ganska off-topic innehåll. Är Sweclockers så desperata att kunna lägga upp nya rubriker?

Det finns väl isåfall möjlighet att skriva relevanta artiklar istället, fast detta känns mest som billig utfyllnad av förstasidan. Att det är en relevant tråd i ett forum gör den ju knappast till förstasidesmaterial.

Sedan fattar jag heller mig inte på varför dom håller på att försöka smeta ihop sina olika "varumärken" (fz,99,sweclockers) vilket jag tycker sänker Sweclockers trovärdighet som relativt renodlad tekniksajt. Fast det är ju en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag fattar inte varför olika forumtrådar länkas till förstasidan ständigt och jämt numera. Dessutom ofta med ganska off-topic innehåll. Är Sweclockers så desperata att kunna lägga upp nya rubriker?

Det finns väl isåfall möjlighet att skriva relevanta artiklar istället, fast detta känns mest som billig utfyllnad av förstasidan. Att det är en relevant tråd i ett forum gör den ju knappast till förstasidesmaterial.

Sedan fattar jag heller mig inte på varför dom håller på att försöka smeta ihop sina olika "varumärken" (fz,99,sweclockers) vilket jag tycker sänker Sweclockers trovärdighet som relativt renodlad tekniksajt. Fast det är ju en annan fråga.

Känns ganska trevligt från mitt perspektiv, en ganska blygsam tråd med en del svar i som sedan blir satt på första sidan, en frågeställning många av oss funderar på men kanske inte har sett tråden, ganska snabbt har den fått dubbla mängden svar och bjuder in till vidare diskution. Hur man väljer trådar kan jag inte sia om, men det är ett välkommet inslag att få se lite axplock från forumet vs bara nyheter.

On-topic:

https://play0ad.com/

Fungerar helt ok, inte råkat ut för några krascher/större buggar, ganska kul att fördriva tiden med. Lite AoE2 aktigt, när man förstår grundläggande mekaniken är det väldigt Enkelt att förstå hur man spelar, vilket är en bonus tycker jag då man kan gå in astrött@bakis och ha kul någon timme.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Stellaris

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

https://play0ad.com/

Fungerar helt ok, inte råkat ut för några krascher/större buggar, ganska kul att fördriva tiden med. Lite AoE2 aktigt, när man förstår grundläggande mekaniken är det väldigt Enkelt att förstå hur man spelar, vilket är en bonus tycker jag då man kan gå in astrött@bakis och ha kul någon timme.

Jag är helt såld! Som jag har letat efter något liknande, ska testa det så fort jag kommer hem.

Tack för tipset!

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag fattar inte varför olika forumtrådar länkas till förstasidan ständigt och jämt numera. Dessutom ofta med ganska off-topic innehåll. Är Sweclockers så desperata att kunna lägga upp nya rubriker?

Det finns väl isåfall möjlighet att skriva relevanta artiklar istället, fast detta känns mest som billig utfyllnad av förstasidan. Att det är en relevant tråd i ett forum gör den ju knappast till förstasidesmaterial.

Sedan fattar jag heller mig inte på varför dom håller på att försöka smeta ihop sina olika "varumärken" (fz,99,sweclockers) vilket jag tycker sänker Sweclockers trovärdighet som relativt renodlad tekniksajt. Fast det är ju en annan fråga.

Kan det vara så att det är helg och alla i staff är lediga ?

Kan det vara så att staff vill bjuda på lite extra, fast dom är lediga?

Själv tycker jag att det är ett trevligt inslag.

Sen att du inte fattar varför fz,99 & Sweclockers gått samman spelar ingen roll! För du behöver inte läsa om du inte vill!
Det är väl nice med lite valfrihet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Rimworld är sjukt, ock roligt.

Permalänk
Inaktiv

"Fördriva tiden?" Vilken ambitionslös syn på livet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Total war: Warhammer 2 kommer om några få dagar. Gigantisk time-sink!

Permalänk
Medlem

Eve online, fungera att spela gratis för att testa, går att ha skills igång när man inte är online och så kan man majna, Pve missions, pvp m.m. Spela hur länge du orkar o vill ;P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spel som Diablo 3 och Path of Exile är perfekt om man bara har en timme att döda. Hoppa in och kör en eller två rifts/maps. Även om du bara spelar lite åt gången så finns det ALLTID en chans att du har turen på din sida och ett fantastiskt vapen eller utrustning ramlar ur en dödad fiende. Rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Någon som har bra tips när det gäller roliga flygspel?

Har precis köpt Saitek x52 och flyger i BF3...Men är nyfiken på fler roliga flyg som funkar med joystick/Saitek x52.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]