Permalänk

Nybygget startar inte

Hej! Har nu gjort en djupdykning in i datorvärlden och köpt ihop delarna för att bygga min första egna pc!
Hittils har allt gott som smort men när jag skulle starta datorn hände ingenting. har testat felsöka men inget, så därför sätter jag nu min tro till sweclockers för hjälp!

Delarna är:
PCU: Intel-4460
Moderkort: Gigabyte GA-B85M-DS3H
GPU: Asus GTX 970 STRIX
Nätagg: EVEA 600w
HDD: Barracuda HDD

Grafikkortet är det ända som lyser, annars är det helt dött
Bild nedan på kopplingarna i moderkortet. (lyckades inte bättre)

tack på förhand! //Viktor

Permalänk
Medlem

Har du satt dit kablarna till startknappen (i moderkortets manual: F_Panel, Power Switch "PW")?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo666:

Har du satt dit kablarna till startknappen (i moderkortets manual: F_Panel, Power Switch "PW")?

som detta.
Har du kopplat startknappen rätt?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

@solomon: Jag hoppas det! Har varit osäker på några av dom kontakterna

Jag sätter den som heter POWER SW i nummer 3 och 4 på översta raden, stämmer det?

Permalänk
Medlem

Bör vara dessa

Permalänk

@katsuaki93:
Yes det är dom jag sätter den i

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktore95:

@katsuaki93:
Yes det är dom jag sätter den i

vänd kabeln

Permalänk
Medlem

Sitter 8pins kontakten till cpu inkopplad efter ordning? Samma med 24pins till moderkortet.

Startar nägaggregatet när du trycker på knappen? Om inte så kan du prova att kortsluta gröna sladden på 24 pinskontakten med godtycklig svart slad för att bekräfta att det startar. Detta är för att starta nätaggregat när de inte sitter i en dator annars.

Permalänk

Datorn är igång! 20+4 kontakten var boven i dramat. Tack för hjälpen nu ska jag installera OS

Permalänk
Inaktiv

Har du använt distanser mellan moderkortet och chassit?

EDIT: Fint att det kom igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktore95:

Datorn är igång! 20+4 kontakten var boven i dramat. Tack för hjälpen nu ska jag installera OS

Kör hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

vänd kabeln

that'll do it...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Du får nog fixa kabeldragningen bättre. Ser ut som en röra inne i lådan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan