Ändra upplösning på mindre skärm

Permalänk
Medlem

Ändra upplösning på mindre skärm

Halloj!

Har sedan ett år tebaks kört min dator på 2 skärmar och mest änvändt den ena som media och den andra till spel. Har tidigare försökt att börja använda den andra till spel den också men jag har stött i på ett problem. Min förstahands moniter är en vanlig 1920 x 1080p skärm med 60Hz i 24". Men dock är min andra en 1600 x 900, okänd Hz och 23.4".

Jag har själv undersökt lite men utan framgång, men det jag vill testa nu är att få datorn behandla den andra skärmen som en 1080p skärm. Vet ej ifall detta är möjligt dock och därför frågar jag er om ni vet något tips eller program som kan göra detta.

Tacksam för alla svar!

//Bamb00

Permalänk
Medlem

@Bamb00: Maxupplösningen är hårdvarubegränsad. Så om upplösningen är 1600x900 så är det tyvärr inget du kan göra åt det.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra högre upplösning än vad skärmen klarar. Jag ser inte heller riktigt vad det är för problem du försöker komma runt, så du får gärna förklara ytterligare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.