EVGA introducerar expanderbara slutna vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

EVGA introducerar expanderbara slutna vattenkylningssystem

EVGA vill göra expansion av färdigfyllda vattenkylningpaket till en enkel affär med sina kommande produkter QRC och QRG, som kommer med smidiga snabbfästen på slangarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar ballt

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Master of Overkill

Undrar om kostnaden är så stor skillnad mot riktig VK.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Undrar om kostnaden är så stor skillnad mot riktig VK.

Jag skulle inte tro det. Däremot kan det säkert vara bra för dom som inte vill bygga eget/testa/felsöka utan bara koppla ihop och så funkar det.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Undrar om kostnaden är så stor skillnad mot riktig VK.

I detta verkar det ju som man slipper krångel med att vätska rinner ut så fort man ska lägga till komponenter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Ännu ett AIO som kommer gå sönder inom ett halvår och har sämre prestanda än luftkylare. Att de aldrig lär sig! Ja kunderna som fortsätter att köpa sådant här skräp har alltså!

Permalänk
Avstängd

Pumpen kommer alltid att låta...därav kommer jag aldrig att köpa vattenkylning..jag har testat på vattenkylning en gång, den åkte ur datorn lika fort som den monterades in...

Tacka vet jag semi-passiv U14S.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Ännu ett AIO som kommer gå sönder inom ett halvår och har sämre prestanda än luftkylare. Att de aldrig lär sig! Ja kunderna som fortsätter att köpa sådant här skräp har alltså!

Jag köpte en antec kuhler 620 2011 nu har mina föräldrar den datorn men kylaren fungerar som ny fortfarande. Visst håller de inte lika bra som en vanlig kylare (uppenbarligen eftersom de bara är en metallklump) Men att de bara håller ett halvår är en överdrift och skulle de gå sönder så fort får du en ny på garanti. Eller är EVGAs av dålig kvalitet menar du?
En stor luftkylare är inte alltid man kan få plats med heller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jOnÄTÄn:

I detta verkar det ju som man slipper krångel med att vätska rinner ut så fort man ska lägga till komponenter.

Ja det är bara att köpa finns redan.

https://koolance.com/help-quick-disconnect-shutoff-couplings

Funnits hur länge som helst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köpte en antec kuhler 620 2011 nu har mina föräldrar den datorn men kylaren fungerar som ny fortfarande. Visst håller de inte lika bra som en vanlig kylare (uppenbarligen eftersom de bara är en metallklump) Men att de bara håller ett halvår är en överdrift och skulle de gå sönder så fort får du en ny på garanti. Eller är EVGAs av dålig kvalitet menar du?
En stor luftkylare är inte alltid man kan få plats med heller.

Det är sant att luftkylare tar upp mycket plats men det finns också låga luftkylare som inte tar mycket plats. AIO tillverkare har ingen som helst kvalitetskontroll. Marknaden är översvämmad av dessa plastiga hafsverk och är inte mogen såsom det är nu.

Permalänk

Jo jag vet att man kan köpa grejer till sina specialbyggen men då går ju kostnaderna upp ganska snabbt också. Verkar ju gå från 10 dollar styck och upp så inget man sätter i en budget loop i alla fall. Men vi får la se vad denna från EVGA kostar kanske är dyr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag vet att man kan köpa grejer till sina specialbyggen men då går ju kostnaderna upp ganska snabbt också. Verkar ju gå från 10 dollar styck och upp så inget man sätter i en budget loop i alla fall. Men vi får la se vad denna från EVGA kostar kanske är dyr.

Men så klart att EVGas lösning är dyrare än att köpa extra såna per del, eller typ samma kostnad.

Skillnaden är att du inte måste montera fittings och slang / fylla på och såna saker.

Mindre hand arbete men jag tror kostnaden blir den samma.

Sen behöver du bara 2 stycken inget mer, en vid CPU och en vid GPU så ja 170kr mer i loopen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Pumpen kommer alltid att låta...därav kommer jag aldrig att köpa vattenkylning..jag har testat på vattenkylning en gång, den åkte ur datorn lika fort som den monterades in...

Tacka vet jag semi-passiv U14S.

beror helt på pump,chassi och hur du placerar.

mitt förra VK kitt, så spred sig ljudet från pumpen genom chassit.
satte dubbelhäftande tejp på en skumbit, blev riktigt tyst.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Pumpen kommer alltid att låta...därav kommer jag aldrig att köpa vattenkylning..jag har testat på vattenkylning en gång, den åkte ur datorn lika fort som den monterades in...

Tacka vet jag semi-passiv U14S.

Pumpen? Den överröstas ju av en hårddisk. Du borde prova en gång till och göra rätt eller använda en pump som inte låter så mycket

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Intressant idé, undra hur bra den fungerar i praktiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Pumpen? Den överröstas ju av en hårddisk. Du borde prova en gång till och göra rätt eller använda en pump som inte låter så mycket

Har endast SSD'er.

Vågar inte chansa med 1500:- när en luftkylare för 600:- presterar lika bra och är tystare

Har ett H440 chassi.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

Erkänner att jag inte kan mycket om vattenkylning, men det är med "slippa fylla på vätska". Måste man inte just fylla på vätska om jag utökar loopen?

Har i min andra dator ett Corsair H100, första versionen som släpptes, köptes direkt vid release i Sverige. Fungerar perfekt, inga missljud från pump eller något, men jag har kanske haft tur?. I min nya rigg valde jag dock en NH-D15, tystare generellt förutom en av fläktarna som tickar (ibland) vid låga varvtal (ska returneras).

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det är sant att luftkylare tar upp mycket plats men det finns också låga luftkylare som inte tar mycket plats. AIO tillverkare har ingen som helst kvalitetskontroll. Marknaden är översvämmad av dessa plastiga hafsverk och är inte mogen såsom det är nu.

vilket agg du har mot slutna VK system. vilka märken har du testat? Jag har haft min Corsair H100 i säkert 4 år, flyttat den mellan ett par olika system och den har alltid fungerat, och när jag uppgraderade "main" burken för tre år sedan så köpte jag en H110i som aldrig gjort ett ljud på sig och håller min klockade i7 2600k @ 4,46 GHz på strax över 30 grader. mer än nöjd med det och det ser väldigt cleant ut i datorn när man inte har ett torn

OT; jag är nyfiken på hur detta ska fungera. Lite sugen på att tysta ner grafikkorten.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hur blir man av med luft i ett expanderbart "slutet" system?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Har endast SSD'er.

Vågar inte chansa med 1500:- när en luftkylare för 600:- presterar lika bra och är tystare

Har ett H440 chassi.

Kit för 1500?

Vad var det för grejer?
sist jag beställde komplett kit gick kalaset på nästan 3000 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

@Gibbe: Med nål och silvertejp.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Kit för 1500?

Vad var det för grejer?
sist jag beställde komplett kit gick kalaset på nästan 3000 kr

Tänkte på såna AIO's

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

Eller så köper man EK's aio-lösning istället.

https://www.ekwb.com/news/644/19/EK-pre-filled-and-QDC-enable...

Permalänk
Medlem

Eller så köper man swiftech AIO-lösning istället.

http://www.swiftech.com/aio.aspx

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Erkänner att jag inte kan mycket om vattenkylning, men det är med "slippa fylla på vätska". Måste man inte just fylla på vätska om jag utökar loopen?

Har i min andra dator ett Corsair H100, första versionen som släpptes, köptes direkt vid release i Sverige. Fungerar perfekt, inga missljud från pump eller något, men jag har kanske haft tur?. I min nya rigg valde jag dock en NH-D15, tystare generellt förutom en av fläktarna som tickar (ibland) vid låga varvtal (ska returneras).

Kan tänka mig att allt du köper för att utöka din slinga redan är fyllt med vätska när du får det.